Saranan Suplemen Untuk Pesakit Gout

credit to anakkuwiraku.blogspot.com
Utk kes gout ibu belajar dari bapak mertua ibu. Ayahtok dulu ada sakit gout yang teruk, bengkak kebanyakan sendinya sehinggalah beliau diperkenalkan dengan Shaklee. Dulu ayahtok tak boleh bangun dari katil kerana keadaannya yang sangat teruk tapi kini alhamdulillah beliau sihat namun perlu berpantang dalam mengambil makanan.

Bagi pesakit gout, mereka disarankan TIDAK mengambil makanan yang berprotin tinggi terutama makanan laut seperti ketam, udang termasuklah ikan bilis. Ikan pula boleh tapi berpada2 juga terutama ikan sardin, memang boleh membuatkan lebih worst keadaan pesakit giut itu. Sayuran kekacang juga perlu dikurangkan. Buahan2 juga seperti pisang cuba dielakkan kerana ada sesetangah pisang memberi impak kepada pesakit gout yang boleh mengakibatkan sendi2 menjadi bengkak.

Makanan lain pula, disarankan pesakit gout mengambil dengan kadar berpada2.

Bagaimana untuk mengurangkan serangan gout kepada pesakit? Apa yang ibu belajar pesakit perlu mengambil beberapa supplement yang dapat membantu mengurangkan kadar urik asid di dalam badan mereka. Antara supplement tersebut ialah

1. Alfalfa - untuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak.

2. Performance drink - memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

3. Fiber - menyerap ke semua lebihan gula , lemak dan segala yang tidak diperlukan dari badan disingkirkan melalui perkumuhan.

4. Omega - Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

Nampak banyak? Namun inilah yang paling asas dapat ibu bantu. Jika dapatkan konsultasi dari doktor, mereka pasti menyarankan pesakit bergantung dengan ubat selama2nya namun kesan ke atas buah pinggang hanya pesakit yang menanggungnya.
Boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut.



1 comment:

  1. Gout terjadi bila wujudnya lebihan asid dalam badan..Apa yg boleh meneutralkan asid? Alkali..

    Cuba minum Alkaline Water Plus..Kemudian, nilaikan..

    SILA LIHAT TESTIMONI
    >>> http://alkalinewatertoyou.blogspot.com/p/testimoni.html

    MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT!

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!