Berapa Biji Alfalfa Sehari Untuk Ibu Menyusu?

Alfalfa Shaklee ni banyak manfaatnya, bukan aje untuk kaum wanita malahan kaum lelaki tau. 

Manfaat Alfalfa Shakle
Manfaat Alfalfa Shaklee

Namun, entri ni saya nak fokus pada alfalfa untuk ibu menyusu sebenarnya. Bagi ibu menyusu, alfalfa membantu sebagai galactagogue atau penggalak susu (milk booster). Antara soalan popular daripada customers ialah "berapa biji alfalfa nak makan ni hadha? boleh ke makan lebih daripada dua biji ni?"

Ohh boleh sangat sebenarnya sebab maksimum pengambilan alfalfa (seperti yang tertera pada botol alfalfa tu) ialah 10 biji sehari. NAMUN, untuk membiasakan tubuh anda dengan pengambilan alfalfa ni, disarankan anda bermula dengan dos yang rendah. Sebab apa? Sebab penerimaan suplemen pada setiap tubuh individu adalah sangat berbeza.

Oppss .. noted that entry ni khas untuk ibu menyusu tau. Saya tak touch pasal fungsi alfalfa untuk resdung, keputihan, keintiman etc. So, saya sekarang sedang explain pasal fungsi alfalfa sebagai penggalak susu/ milk booster/ membantu mempercepatkan penghasilan susu badan.

Berdasarkan pengalaman, kajian, pemerhatian dan testimoni yang diterima, dapatan saya ialah :
  1. ada orang makan 2 biji alfalfa susu badan dah increase on next pumping session
  2. ada orang makan 2 biji alfalfa sampai demam bengkak susu, so, dia cuma perlu makan sebiji sehari je
  3. ada orang perlu makan lebih daripada 2 biji untuk dapatkan hasil yang diinginkan
  4. ada orang tak cukup dengan alfalfa, perlukan Ostematrix dan/atau ESP
  5. ada juga yang tak perlu/tak boleh alfalfa atas sebab-sebab kesihatan
So, lain orang lain penerimaannya. Namun, konsep asas penyusuan susu ibu ialah Supply vs. Demand. Tu yang harus anda apply se'apply' 'apply'nya. Kalau penat, stress .. sila jangan skip makan vitamin-vitamin dalam set penyusuan yang kami sediakan. It really helps!

Jadi, untuk permulaan, anda makanlah 2 biji alfalfa sehari dulu as per instruct by saya ya? After 3, 4 days, baru kita adjust semula jadual berdasarkan penerimaan tubuh anda .. perubahan yang berlaku, healing crisis, kesan pada bayi (jika ada) dan lain-lain.

Untuk dapatkan jadual.. sila hubungi saya secara personal ya!



Salam sayang,

Hadhatina Mkb (01929399886)


0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!