Cadangan Vitamin Untuk Pelajar


Alhamdulillah .. dapat juga saya menulis hari ni. Maaflah kebelakangan ni sehari satu entry, dua hari satu entry, kadang-kadang sampai seminggu satu entry. Bukan saya pregnant saya tak boleh update blog ni, tapi agaknya pembawakan baby baru ni efek kat kak yong dia. Icha memang sangat manja sejak-sejak saya mengandung ni. Mungkin Icha mahu menikmati sepenuhnya saat bersama saya sebelum jadi kakak.

Penat? SuperMak mana yang tak penat? Lebih penat kalau kita rasa kita gagal berikan yang terbaik untuk yang tersayang. Bisnes tu bisnes lah juga, tapi tanpa doa restu suami dan anak-anak, saya tak ke mana.

Panjang pula introduction saya. Harini saya nak berkongsi info dengan anda semua tentang suplemen yang sesuai untuk mereka yang masih belajar, tak kira peringkat umur. Cadangan suplemen untuk golongan ini ialah :
 
  • B Complex DAN
  • Lecithin ATAU
  • Omega Guard
Suplemen Kenapa?
bComplex Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu pelajar berfikiran positif sentiasa(mood baik). So, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik pemikiran & daya menumpuan akan lebih baik. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam
lecithin Lecithin mengandungi choline which is essential in the proper functioning of the brain. Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine. Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman,etc. Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat.30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin.
shaklee-omegaguard Mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA, dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.. yes pemakanan yang berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang. Juga penting untuk kesihatan kardiovaskular (berkaitan imuniti)

credit

Jadi, pilihan terletak di tangan anda. Macam saya dulu, memang mak saya ajar makan macam-macam vitamin, jadi, memang every week balik kampung saya akan ke farmasi untuk beli topup vitamin. Saya guna duit belanja yang abah bagi (saya asingkan untuk beli vitamin), so banyak mana ajelah kan? Tu yang beli vitamin sikit2.

Kalau tak mampu beli banyak2, boleh hubungi saya secara personal untuk dapatkan vitamin-vitamin ni pada harga yang affordable.











0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!