Mighty Three Gem dan Sarapan Anda

Mighty Three Gem dan Sarapan Anda


Apakah kepentingan sarapan ni?


1) Sumber tenaga

Menurut pakar pemakanan, sarapan pagi adalah sumber tenaga utama untuk memulakan hari yang sihat. Kajian pakar menunjukkan, remaja yang bersarapan setiap hari mempunyai kehidupan yang berkualiti dan daya tumpuan yang lebih baik
- so kepada kawan2 semua, ibu2, bapa2, adik2, bekerja atau belajar, jangan tinggalkan sarapan pagi ye?

2) Vitamin untuk badan


Remaja tidak seharusnya menikmati sarapan pagi tanpa mengambil kira kandungannya. Adalah disarankan supaya remaja mengambil sarapan yang kaya dengan karbohidrat untuk membekalkan tenaga, protein dan juga sayur-sayuran. Antaranya, roti, susu dan telur
- untuk mereka yg always on the go dan menjalani lifestyle yg super-busy dan hectic, boleh mencuba salah satu produk dalam Tripple Gem set ni. Sarapan yang ringkas namun padat dengan khasiat, jadi kawan-kawan tetap rasa sihat dan bertenaga walau makan secara ringkas.

3) Rangsang fungsi otak


Sarapan yang mengandungi karbohidrat pada waktu pagi boleh merangsang paras glukos dan mikro nutrien dalam otak. Contohnya, vitamin B dalam roti atau bijirin mampu memberikan kesan positif kepada fungsi otak.
- sebab tu tak boleh tinggalkan sarapan tau! bagi students, kalau tak sarapan mesti mengantuk dalam kuliah. bila dah mengantuk, apa yang nak difokuskan? tapi ambil sarapan pun kena perhatikan - jangan le dok makan yang memang function dia bagi kena lagi malas ..

4) Kekal langsing


Kajian yang dijalankan Food Facts Asia dengan kerjasama empat universiti di Asia ke atas remaja berusia antara 10 hingga 12 tahun yang mengamalkan sarapan mendapati mereka jauh lebih langsing dan kurang berdepan masalah berat badan berlebihan. Ini kerana mereka mengamalkan pemakanan yang teratur dan ikut peraturan.
- very true! macam saya wakakakka! siapa yang tak ambil sarapan akan makan dua kali ganda daripada biasa masa lunch. namum demikian, sarapan yang lengkap sempurna akan memungkinkan kita skip lunch meal tanpa rasa lapar, atau cuma perlukan sandwich bun yang penuh dengan khasiat untuk alas perut waktu lunch.

5) Masa Berkualiti


Ada ketikanya, remaja sukar mencari waktu yang berkualiti untuk diluangkan bersama keluarga namun dengan amalan sarapan pagi bersama, ibu bapa dan anak-anak boleh mewujudkan suasana harmoni dan masa kualiti yang berkesan.
- ni kalau kat rumah lah. biasanya sarapan ni kan emak kita yang sediakan. atau kalau yang dah ada suami tu, masa ni lah nak borak-borak nakal dan ceria dengan hubby sebelum dia ke office. (tips penting ni supaya hubby dok teringat kat kiter je sepanjang hari hehehe).

So, untuk bulan puasa ni, memandangkan sarapan diganti sahur, maka set Mighty Three Gem ni sangat bagus untuk di'consume' seisi keluarga.  Kebaikan set ini :-

  • Bertenaga sepanjang hari
  • Membantu dan meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan
  • Memelihara kesihatan secara menyeluruh


Pesanan dan pertanyaan hubungi

Hadhatina Mkb
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 846060 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 293 9886
♥ Emel : hadhatina@yoursupermom.net
♥ Laman web: yoursupermom.blogspot.com



0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!