Cadangan Pengambilan Vitamin Untuk Ibu Hamil

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Setelah mengetahui vitamin Shaklee yang sesuai untuk ibu hamil, di sini saya menyediakan  cadangan pengambilan vitamin-vitamin tersebut :-

  1. Vitalea
  2. B complex
  3. Vitamin C
  4. ESP/ MealShake
  5. Ostematrix
  6. Omega Guard


Cadangan pengambilan vitamin Shaklee untuk ibu hamil


(1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggy mommies tak perlu ambil obimin lagi.
(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.
(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggy mommies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.
(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu). ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya preggy mommies tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.
(6) Omega Guard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

Disyorkan pengambilan suplemen pada waktu malam untuk penyerapan nutrien yang lebih baik. Tapi, kalau nak ambil semua serentak memang agak sukar, kan?



Cadangan jadual makan vitamin Shaklee untuk ibu hamil


(1) Selepas breakfast : Secawan ESP dan 1 biji Vita-Lea.

(2) Selepas lunch : B-Comp, Vit-C dan Omega Guard

(3) Selepas Dinner : 4 biji OsteMatrix.

Nota : Penyerapan kalsium bergantung kepada berapa kerap kita buang air kecil. pada waktu malam, kita kurang ke toilet, jadi tubuh lebih mudah menyerap lebih banyak kalsium. sebagai bonus, kawan2 akan dapati boleh bangun pagi keesokannya dengan lebih mudah, tiada cramp dengan badan yang lebih ringan.

* Sekadar cadangan. Jadual adalah fleksibel

Edited from Genki Momma Health Corner



Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Hadhatina Mkb
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 846060 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 293 9886
♥ Emel : hadhatina@yoursupermom.net
♥ Laman web: www.diarivitamin.com

1 comment:

  1. askm,sy preggy mom yg bar 9 minggu kandungan. sy amat berminat ngn vitamin dr shaklee utk preggy mom tp kalauu dr bg vit utk kita perlu ke campur ngn vit dr shaklee. sy skang mencari vit yg mmpu memberi kecergasan bdn mmndgkn pregnnt ni mabuk alahan. sy ida 0193355788

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!