Cara Redakan Sakit Tonsil Tanpa Makan Ubat

Tonsil yang berlarutan selama mana kita demam tidak boleh dipandang ringan. Adakalanya ia berulang-ulang hingga meresahkan ibu bapa yang menjaga anak yang demam. Jom kita tengok video ini, bagaimana dengan Nutriferon mampu meredakan kesakitan radang Tonsil   akak ni :






Begitulah perkongsian dari Cik Ayu mengenai Tonsil beliau dan pengalaman beliau dalam meredakan sakit tonsil. Kebiasaan yang diambil untuk rawat tonsil adalah dengan makan panadol paracetamol atau hisap lozenges (contoh : Strepsils). 

Ambil Panadol paracetamol

Hisap strepsils mampu meredakan sakit tekak

Tapi pada kali ini saya ingin sarankan tuan puan yang membaca blog entry ini untuk boost imune anda supaya boleh menyerang jangkitan bakteria demam dengan Nutriferon. Kerana produk dari Shaklee yang bersifat semula jadi, tiada kesan sampingan, tiada pewarna tiruan, tiada gula tiruan, dan sudah teruji keberkesanannya.

Bagaimana Nutriferon mampu menghilangkan tonsil ?

Ada 3 kategori umur.

1) 1 hingga 3 tahun : Digalakkan ambil Meal Shake (multivitamin dalam bentuk serbuk perisa vanilla). Meal shake ini yang mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat besi sangat diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang membesar. Sekaligus dengan vitamin lengkap dalam meal shake ini mampu meningkatkan imunisasi badan anak juga. So tiada lagi masalah demam yang berlarutan dan badan anak susah untuk menghidap penyakit demam, batuk dan selesema.



2) 3 tahun keatas : Ambil Chewable Vitalea bagi mengukuhkan sistem imun & 1/2 sachet Nutriferon untuk imun booster. Kerana Vitalea for CHildren ini memang direka khas untuk anak-anak yang dah pandai mengunyah. Rasanya sedap, boleh diberikan kepada anak yang susah sangat nak makan sayur dan sekaligus menyokong imun anak tersebut. Kanak-kanak yang berumur 3 tahun keatas ni sangatlah penting dalam mendevelop imun badan mereka. Sebab ketika umur sebegini mereka amat lasak ;)


3) Dewasa : Ambil Nutriferon untuk menigkatkan ketahanan badan. Bila badan dah imun, automatik radang tonsil susah nak jadi. Ekstrak biji labu, benih plantago, kuntuman bunga japanese Honeysuckle dan bunga safflower menjadikan ia imune booster yang diyakini keberkesanannya. Kebiasaan orang dewasa jika tidak dirawat dari kecil, penyelesaian terakhir hanyalah dengan lakukan pembedahan radang tonsil tersebut. Jadi disini ektrak labu nutriferon ini membolehkan penurunan demam dalam masa yang pantas.



Imunasasi badan sangatlah penting untuk badan kita. Kalau tak cukup imun badan, maka badan kita senang diserang penyakit, senang menyerap bakteria. Kan ke payah kalau kita nak melaksanakan kerja-kerja harian. Karang asyik MC je.. Tak baik tauu hihi. Jadi pastikanlah stok nutriferon sentiasa ada di rumah. Jadikan amalan supaya kita tak mudah menyerap penyakit berjangkit, dan tak mudah nak menyebarkan penyakit.



Selamat mencuba ya! In Sha Allah berkesan..


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

-AYU- 
Facebook : Stmshdy Mhdmhy
No Tel : 017 880 5272
Emel : ayumohdmohyi@gmail.com
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!