Atasi Masalah Batuk Ketika Hamil Dengan Omega Guard Shaklee

Batuk yang terlalu kerap tidak boleh di pandang ringan kerana jika ia berlanjutan tanpa di bawa periksa takut bakal mengundang kepada pelbagai masalah. Contohnya mungkin ia tanda-tanda penyakit tibi; dan mungkin menyebabkan pelbagai masalah lagi.

Sebab tu sekiranya anda mendapati diri anda, family anda, rakan anda atau anak-anak anda kerap batuk bawa lah mereka segera berjumpa dengan doktor bagi mendapatkan pengesahan.


Info Mengenai Batuk

Batuk adalah tindakbalas semulajadi untuk menyingkirkan bendasing dan kuman di mana ia dapat membantu menghalang salur pernafasan daripada terkena sebarang jangkitan dan memasuki paru-paru yang boleh menyebabkan penyakit yang serius seperti radang paru-paru (pneumonia). 

Tindakbalas ini akan menghasilkan lendir atau kahak.

Beberapa punca/sebab batuk adalah:
  • Penyakit yang berkaitan dengan virus seperti selesema, influenza
  • Jangkitan pada salur pernafasan (bronchitis, sinusitis) atau paru-paru (pneumonia, tuberculosis)
  • Alahan
  • Asma
  • Merokok
  • Penyakit paru-paru seperti chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
  • Terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja
  • Asid dari perut naik semula ke esofagus, yang dipanggil gastroesophageal reflux disease (GERD)
  • Rembesan cecair ke dalam tekak (postnatal drip syndrome)
  • Tekanan
  • Ubat yang dipanggil ACE inhibitors (Penghalang Enzim Penukar Angiotensin) yang digunakan untuk mengawal tekanan darah tinggi.

Testimoni dari Ain sendiri : 

Ain sekarang tengah pregnant 5 bulan dan dahulu sering alami batuk yang teruk. Amat runsing memikirkan bagaimana hendak mengurangkan masalah batuk ni. If pergi klinik pun wajib doktor akan bagi ubat batuk dan memang saya tak galakkan diri saya untuk makan ubat batuk tu sebab risau akan "efect" bayi dalam kandungan.

Disebabkan Ain tak percaya dengan ubat batuk maka Ain cuba gantikan Omega Guard Shaklee dengan cara sebiji sehari selang 2 hari sekali. Pada mulanya tidak menampakkan kesan tetapi setelah sebulan lebih konsisten mengamalkan Omega Guard, Alhamdulillah batuk pun cepat baik.



Omega Guard mengandungi asid lemak Omega 3 yang secara semulajadi membantu menguatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. 

Ia amat bagus untuk mereka yang ada masalah bronkitis, lelah dan batuk yang berpanjangan.

Omega Guard ini membantu memanaskan dada kita dari dalam yang mana ia membantu mencairkan kahak. Apabila kahak sudah tiada di dalam badan Insyallah batuk juga akan hilang. 

Punca berkahak adalah disebabkan oleh sistem pernafasan yang terganggu dan akhirnya di jangkiti kuman. Batuk ni boleh membuatkan kita tidak dapat tidur dengan lena tau !

Korang nak cuba Omega Guard ni bolehlah contact Ain ya!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Nurul Ain Najwa Rosli (ID 1208084)
Facebook : Ain Rosli
No Tel : 017 735 2669
Emel : nurulainnajwarosli@yahoo.com
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!