Kepentingan Omega-3 untuk Kesihatan Otak Manusia



Selalu kan masa kecik-kecik mak bagi kita minum fish oil supaya jadi 'pandai'? Bila dah besar sikit kita belajar sains cikgu kata Omega-3 yang ada pada ikan sardin bagus untuk otak. So, harini saya nak kupas lebih lanjut tentang kaitan Omega-3 dalam Omega Guard Shaklee dengan kesihatan otak manusia.

Otak Cergas Minda Cerdas bersama Omega Guard Shaklee ;)


Kesihatan otak amatlah penting untuk semua.

Ia membantu dalam perkembangan memori dan dapat menajamkan minda. Berikutan November adalah bulan Promo Omega Guard dari Shaklee mungkin ramai teruja nak tahu lain-lain manfaat Omega Guard dalam menjaga kesihatan anda setiap hari. Pada entry saya yang bertajuk Jom Kenali Minyak Ikan Shaklee saya dah terangkan serba sedikit Isi Kandungan yang terdapat dalam Omega Guard-3 daripada Shaklee. So harini kita tengok pula, bagaimana Omega Guard dapat membantu kesihatan otak kita.


Omega Guard dan Kesihatan Otak Manusia


TUMBESARAN BAYI: 

Omega Guard penting dalam pembentukan Tumbesaran Bayi. Ia merangkumi pelbagai aspek, dari pembentukan tubuh badan sehinggalah otak si bayi.  Seperti yang kita sedia maklum DHA dan EPA yang terdapat dalam Omega Guard telah diekstrak kedalam susu juga. Kandungan EPA yang terdapat dalam Omega Guard 3 dapat meningkatkan kekebalan immune ibu dan bayi. Ia juga dapat membantu pembesaran jantung bayi. Dan dapat membantu pembentukan fungsi otak bayi (kognitif) dan daya fikir si bayi anda. Jadi Omega Guard sangat penting untuk ibu dan bayi. Selain itu, Omega Guard juga telah terbukti dapat mencegah kalahiran bayi pramatang, serta dapat mengurangkan risiko keracunan ketika hamil. Jadi dengan pengambilan Omega Guard, ia membantu pembesaran bayi anda dan juga ibu-ibu yang hamil khususnya So sapa-sapa yang sedang mengandung, boleh amalkan untuk makan Omega Guard daripada Shaklee kerana ia dihasilkan oleh Pati ikan terbaik didunia!

KEMURUNGAN dan KEBIMBANGAN : 

Beberapa pengkaji mendapati jika kita memakan makaanan yang mepunyai kadar Omega yang tinggi, ia dapat menurunkan kadar kemurungan. Kerana minyak ikan dapat meningkatkan kesan anti kemurungan dan boleh membantu menurunkan symptom-symptom kemurungan.

Kemurungan antara masalah utama yang menganggu kehidupan social kita. Ia adalah satu penyakit yang kita tak sedar akan kewujudannya, tetapi dapat dirasai oleh orang sekeliling kita dan melaui tindakan kita. Contohnya seperti tidak mahu bercakap, bermuram durja, berwajah sugul, tidak bersosial.. Dimana Omega Guard ini mempunyai DHA yang baik untuk kesihatan minda seseorang. 

Kerana ia mampu memberikan isyarat-isyarat otak dan meningkatkan sel-sel otak semasa komunikasi. Jadi mereka yang mengalami kemurungan perlu ambil Omega Guard ini kerana ia dapat membuatkan anda berfikir dengan tenang, positive dan berfkirian lebih jauh dalam membuat sesuatu aktiviti.

Omega Guard ini juga mampu membaikkan mood anda. 

Terutamanya jika anda berada dalam keadaan tekanan, kebimbangan yang melampau ataupon kemurungan. Jadi amalkan selalu, supaya kehidupan harian anda sihat dan selalu positive.


Untuk Ibu Hamil

Relate kepada Tumbesaran bayi, ibu yang hamil juga amat digalakkan untuk mengambil Omega Guard ini. Kerana ia juga dapat membantu ibu hamil untuk selalu ceria. So, bayi anda juga akan selalu ceria dan dapat melahirkan anak yang baik dan sehat.

Selit fakta sedikit:

Tahukah anda??  Omega Guard Shaklee adalah Pati Minyak Ikan Omega3 yang lengkap termasuklah EPA, DHA dan ALA.

Omega Guard Shaklee Promo!
Haaa.. so itu dulu saya terangkan mengenai Omega Guard baik untuk Otak.. Entry lepasni saya akan cerita serba sedikit "Kepentingan Omega Guard Set Lelaki!"

Tunggu yeee.... ;)

Dan jangan Lupa. Promo November Rain!! 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

-AYU-
Facebook : Stmshdy Mhdmhy
No Tel : 019 548 2386
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!