Bagaimana Makan Banyak Tapi Tak Buncit

Buncit adalah penyakit yang sinonim dengan rakyat Malaysia. Kenapa saya kata sinonim, kerana Malaysia adalah antara negara yang mempunyai kadar obesiti dikalangan rakyat yang agak tinggi di Asia Tenggara. Bukan apa ya, cik akak, cik abang, cik adik sekalian. 

“Tiada suatu tempat yang dipenuhi oleh anak Adam yang lebih buruk daripada perutnya. Cukuplah bagi anak Adam itu memakan sekadarnya. Hendaklah kamu mengisi perut dengan hanya sepertiga ruang makanan dan sepertiga lagi dengan air dan sepertiga lagi dengan nafas (ruang udara)” –(Riwayat At Tirmizi dan Ahmad).


See.. dalam riwayat pun sudah menyatakan kepentingan menjaga kesihatan bermula dari apa yang kita makan. Jadi disini saya nak kongsikan beberapa tips langkah pencegahan “Makan Banyak Tapi Tak Buncit”. Tapi, saya nak jadikan entry saya lebih dramatic lagi, saya ada selitkan video bagaimana  “Makan Banyak Tapi Tak Buncit”

Jom kita tengok dan jangan lupa subscribe sekali!

 

               


Sarikata Video

Hah! inilah rahsia saya tak buncit. Saya mengamalkan Set Bakar Lemak daripada Shaklee yang terdiri daripada Lechithin dan Omega Guard. Ok antara kebaikan Lechithin ini, ia membantu memecah dan mencairkan lemak dalam badan kita. Selain itu, Lechithin ini jiga berfungsi melarutkan lemak menjadi bentuk yang lebih kecil supaya mudah diangkat dan dibakar. So, tiada lemak-lemak lebih yang terkumpul dalam badan kita. Diantara kebaikan Lechithin yang lain pula, ia dapat mengurangkan kolesterol jahat dalam badan dan meningkatkan kolesterol baik. 

Ok, untuk fungsi Omega Guard pula dalam Set Bakar Lemak ini, ia membantu membakar lemak dan meningkatkan metabolisma dalam badan kita. Pengambilan 3 biji Omega Guard pula setiap hari selepas makan mampu memberi anda rasa kurang lapar. Selain itu Omega Guard ini juga sesuai untuk lelaki dan perempuan serta kanak-kanak yang obesiti.

Kesimpulannya, Set Bakar Lemak ini mampu mengurangkan selera makan disamping membakar lemak dengan cepat. Ok kalau anda nak tahu, untuk bulan November ini, kita ada promotion beli 6 percuma 1 ataupun beli 2 botol Omega Guard akan dapat 5% diskaun. Jadi untuk sesiapa yang nak kempiskan perut buncit tu, bolehlah dapatkan Set Bakar Lemak ini.

Ok, sampai disini saja, jumpa lagi di vlog akan datang. Bye


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 


Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

-AYU-
Facebook : Stmshdy MhdMhy
No Tel : 019 548 2386
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!