Vitamin C Bantu Atasi Masalah Gusi Berdarah Ketika Hamil

Adalah normal ketika hamil kaum wanita mengalami masalah gigi, especially untuk anak kedua dan seterusnya. Peningkatan hormon estrogen yang menyebabkan gusi menjadi lembut, morning sickness yang menambah kadar keasidan air liur dan kalsium yang semakin susut.

Paling tension, gusi berdarah. Asal gosok gigi aje gusi berdarah. Rasa macam tak habis-habis proses membersihkan gigi tu, ye tak?

Semasa mengandungkan anak pertama, saya fikir memang setiap kali mengandung terpaksa hadapi situasi ni. Namun, saya silap. Pengalaman saya mengandungkan anak kedua dan ketiga, alhamdulillah, TIADA MASALAH GUSI BERDARAH.

Apa agaknya rahsia saya ye?


Vitamin C penting ketika hamil
credit Google Image


Vitamin C dan Ostematrix daripada Shaklee!


Salah satu fungsi vitamin C ialah menjaga keelastikan pembuluh darah kita. Semasa mengandung, peningkatan estrogen menyebabkan gusi menjadi lembut, dan sensitif. Senang sangat berdarah. Walaupun guna berus gigi yang lembut. Tapi, dengan memberikan tubuh kita keperluan vitamin C yang cukup, inshaALLAH masalah gusi berdarah dapat diatasi.

Selain itu, pengambilan vitamin C penting untuk meningkatkan penyerapan zat besi dalam badan.

Zat besi penting tau untuk ibu hamil. Zat besi ni komponen penting dalam hemoglobin, ia membantu membawa oksigen dalam darah sekaligus kepada bayi yang dikandung. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan anaemia, dan kekurangan zat besi sangat bahaya kerana ia boleh lead kepada kelahiran bayi pra-matang.

Ostematrix pula penting untuk menjaga kepadatan gigi. Lagi masa mengandung ni lah gigi senang reput. Kelebihan suplemen kalsium Shaklee ini, ia lebih daripada kalsium, sebab dalam setiap biji tablet juga dilengkapi magnesium dan vitamin D.

Selain daripada itu, anda juga perlu pastikan

  • Jaga kebersihan gigi setiap hari. Jangan lupa bersihkan gigi dengan betul
  • Banyakkan makan sayur dan buah untuk gigi yang kuat dan sihat
  • Selain suplemen, lengkapkan diet harian dengan sumber vitamin semulajadi daripada makanan yang anda makan.
  • Check gigi dengan teratur a.k.a jumpa doktor gigi walaupun takde masalah.

Gigi ni penting tau, at least kita nak senyum dengan comel bila depan suami.

Selain daripada tu, ada beberapa suplemen Shaklee lain yang saya amalkan without failed. Alhamdulillah, saya ni setakat ni kategori mengandung dan bersalin yang takde masalah (syukur). Badan pun maintain slim semasa mengandung, walaupun anak-anak saya lahir dengan berat antara 3.6 kg ke 3.8 kg semuanya, dan saya bersalin secara normal!

Untuk pertanyaan dan pesanan produk Shaklee bolehlah hubungi saya di 0192939886 (sms/whatsapp) atau emel kepada hadhatina@yahoo.com. Konsultasi percuma buat pelanggan Shaklee saya sahaja.

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!