7 Sebab Kanak-Kanak Sangat Perlukan Meal Shakes


Terdapat beberapa produk Shaklee yang saya berikan kepada anak-anak saya. Antaranya Meal Shakes, Omega Guard, Chewable C dan Nutriferon. Alhamdulillah, sebagai WAHM yang banyak menghadiri bermacam program di sana-sini, travel dalam dan luar negara, taraf kesihatan anak-anak saya berada pada tahap cemerlang. Alhamdulillah. Entry kali ini saya cuma mahu berkongsi sedikit info mengenai Meal Shakes.

Apa itu Meal Shakes?


Secara asasnya, ia adalah multivitamin (19 vitamin dan mineral) dalam bentuk serbuk, lengkap dengan serat, protein dan kalsium. Di Malaysia ia terdapat dalam perisa french vanilla. Memang sedap.

Manfaat Meal Shakes untuk kanak-kanak


  • Bantu anak lebih fokus dengan cara melengkapi lompong nutrien yang tidak dapat diperolehi daripada diet harian, sekaligus memberi tenaga pada sel tubuh dan otak kanak-kanak
  • Bantu mengatasi masalah sembelit kanak-kanak melalui kandungan serat yang terdapat di dalamnya
  • Bantu mengukuhkan imun badan kanak-kanak. Antara kandungan Meal Shakes ialah vitamin ACE dan lengkap dengan selenium, di mana ia berfungsi memerangi radikal bebas dalam tubuh sekaligus sistem pertahanan tubuh lebih kebal.
  • Bantu atasi masalah ekzema dan kulit lebih cantik. Meal Shakes ini kaya dengan protein yang diketahui adalah asas kepada pembinaan sel-sel tubuh yang sihat

3 Lagi Fakta dan Khasiat Meal Shakes

  1. Ada 120 kalori dalam Meal Shake Shaklee. Jika anda membuat ‘shake’ dengan susu rendah lemak, kalorinya sekitar 240 kalori. Jika anda mencampurkan mealshake dengan ‘whole milk’ anda akan mendapatkan kalori sekitar 330 kalori.
  2. Mealshake Shaklee hanya mengandungi 0.5 g lemak , sebelum ditambah susu. 
  3. Ada 23gm karbohidrat dalam 1 / 4 cawan Mealshake. Untuk satu bahagian mengandungi 3gm serat. Ada 18gm gula dalam satu hidangan Mealshake. Apabila susu ditambah, tahap karbohidrat dan gula akan meningkat.

Meal Shakes vitamin kanak-kanak
7 Sebab Kanak-Kanak Sangat Perlukan Meal Shakes
Untuk 1 / 4 cawan, campuran Mealshake mengandungi 7gm protein. Selepas anda mencampurkannya dengan susu, kandungan protein akan meningkat secara signifikan. Dalam beberapa kes, akan berlipat ganda, bergantung pada jenis susu anda tambah.

Nota tambahan : Meal Shakes mengandungi soya.

Cara bancuhannya simple. Untuk kanak-kanak cukup setakat 1 sudu kecil untuk permulaan, sekali sehari. Anak tak suka? Bolehlah hubungi saya terus atau mana-mana SID kesayangan anda untuk konsultasi lanjut.

Harga 1 canister Meal Shakes ini (544 gram) ialah RM113.75, dan tahan sehingga 2 bulan. 


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!