B Complex dan Ostematrix Cadangan Suplemen Untuk Migrain

Sebelum berangkat ke Hotel Pullman, Putrajaya sekejap lagi untuk #mascel 'anak Shaklee' dan 'adik Shaklee' saya, saya nak share suplemen Shaklee yang anda boleh amalkan untuk membantu kurangkan masalah mgrain.

6 Punca Migrain


  1. Keturunan
  2. Kekurangan zat
  3. Ketika PMS atau datang haid
  4. Kesan ubat-ubatan
  5. Kesan kafein berlebihan
  6. Kesan MSG dalam makanan


Pengalaman saya, melihat kawan-kawan yang mengalami migrain akan ambil ubat yang melalikan rasa migrain tadi. Ada yang migrain tahap teruk sampai dos yang diambil agak tinggi dan kerap. Pengambilan ubat-ubatan (senang kata ianya drugs) adalah sangat bahaya untuk kesihatan kita dalam jangkamasa panjang.

Buat customers saya, anda boleh beralih kepada pilihan yang lebih semulajadi daripada Shaklee. Suplemen Shaklee tidak bahaya dan tidak ada risiko negatif untuk jangkamasa panjang. Suplemen Shaklee adalah nutrien yang diextract daripada makanan.

B Complex dan Ostematrix untuk migrain
Credit Google Image

Cadangan Suplemen Untuk Migrain

B Complex


Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain.

Pilihan untuk anda? B Complex Shaklee yang lengkap dengan semua vitamin B memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.


Ostematrix

  • Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.


Untuk pertanyaan dan pesanan produk Shaklee bolehlah hubungi saya di 0192939886 (sms/whatsapp) atau emel kepada hadhatina@yahoo.com. Konsultasi percuma buat pelanggan Shaklee saya sahaja.

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!