Cara Sentiasa "Stay Fit" Ketika Travel Bersama Anak



Harini saya nak share cara ringkas untuk kekal cergas semasa travel, especially bagi anda yang suka travel with kids macam saya. 

Antara perkara yang saya ambil berat ketika travel with kids ialah kesihatan, tenaga dan mood. 


Kesihatan

Bab ni dah tentu berkaitan dengan pertahanan tubuh terhadap penyakit. Imuniti tubuh perlu kuat. Anda perlu lebih "kebal" berbanding hari-hari biasa, especially apabila travel di tempat yang jauh, tempat orang dan tempat yang anda tak biasa. 

Untuk ini, saya berikan keluarga saya Vitamin C dan Nutriferon. Untuk anak-anak, Omega Guard beri without fail kerana ia membantu "panaskan dada", mana tau perubahan cuaca ni senang sangat kena batuk dan selesema. 

Saya dan suami pula kami topup dengan Vivix. Semasa saya travel ke London tahun lepas, saya masih dalam pantang bersalin (40 hari), saya memang amalkan minum Vivix sebagai basic untuk tubuh saya stay fit. 

Tenaga

Baik anda travel sendiri mahupun dengan travel agency, badan kena sentiasa bertenaga. Lagi-lagi bila bawa anak-anak. Macam saya dan suami, anak 3 orang ni.. 2 orang guna stroller tandem, bawak beg kamera untuk aktiviti vLog kami, "babywearing".. Nak panjat tangga, jalan kaki jauh-jauh, breastfeed, aktiviti yang packed... Tenaga kena ada. 

Untuk ini kami amalkan at least B Complex dan ESP. Terbaik jika anda amalkan set Family Wellness (Vitalea, B Complex, Vitamin C dan ESP). Bagi aktiviti lebih lasak, panjat bukit, jungle trekking dan backpacking, anda boleh cuba CoQHealth untuk jana tenaga pada jantung ;)

Mood


Haaa.. Mood pun penting ye tak? Tahukah anda bahawa stress ni menarik keluar tenaga anda? Both tenaga untuk tubuh dan otak. Plus, jika travel dengan anak-anak, dengan macam-macam karenah, you have to be very patient. 

Untuk ini, paling malas pun B Complex dah cukup untuk bantu anda dapatkan mood yang baik.


Tips Tambahan

Pastikan anda dan anak-anak minum air secukupnya. Air kosong to be exact. Bekalan macam biskut pun okey. Anak-anak ni selalunya memilih nak makan bila travel. 

Last but not least, enjoy the trip! Ambil gambar dan video banyak-banyak supaya segala ilmu dan memori dapat diabadikan. 

Salam sayang daripada saya dan keluarga di Jogjakarta.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060) 
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
 COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!