Manfaat Minum Air Untuk Tubuh Yang Sihat

Assalamualaikum,

Salah satu daripada pesanan wajib saya kepada customers yang beli suplemen Shaklee dengan saya ialah mereka wajib minum air dengan banyak, selaras dengan keperluan badan. Kekurangan air akan membuatkan proses healing crisis menjadi teruk dan lambat, vitamin sukar larut dan diserap tubuh, proses detoks menjadi satu pengalaman menyiksakan, stress, penat, letih dan macam-macam lagi. Paling teruk, kekurangan air akhirnya menyebabkan mereka stop makan vitamin Shaklee.

Kepentingan Minum Air


Perkara pertama buat sebaik bangun tidur (selain baca doa bangun tidur) ialah minumlah segelas air kosong. Ini manfaatnya.

5 sebab minum air pada waktu pagi
Credit Pinterest Image


Basically, saya akan pesan customers saya minum 2 liter ke 3 liter air sehari. Tips mudahnya, sentiasa pastikan ada sebotol air di depan mata kita. Sama ada anda rasa haus atau lapar, minum dulu. Lepas minum baru anda tahu anda sebenarnya haus atau lapar.

Waktu minum air yang anda tak boleh missed untuk dapatkan tubuh yang sihat


Masa wajib minum air
Credit Pinterest Image
Dalam gambar atas ni ada 4 waktu yang disyorkan anda follow. Ok, 2 gelas air sebaik bangun tidur (saya segelas je). If rasa air kosong tu macam tak berapa sedap, boleh letakkan hirisan lemon dalam air minum tu.

So, good luck!

Untuk pertanyaan dan pesanan produk Shaklee bolehlah hubungi saya di 0192939886 (sms/whatsapp) atau emel kepada hadhatina@yahoo.com. Konsultasi percuma buat pelanggan Shaklee saya sahaja.

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!