4 Cara Atasi Sembelit Dengan Alfalfa Shaklee

4 Cara Atasi Sembelit


Pernah tak anda mengalami masalah "tak mahu" atau "tak boleh" nak buang air besar ketika travel? Terutamanya semasa travel ke tempat yang anda pertama kali datang atau tak biasa? Jika ada, jom baca entry ni sampai habis sebab saya nak share beberapa tips mudah.

1. Selesakan Diri Dengan Suasana Baru


Salah satu sebab kita jadi sembelit ketika travel ialah mind-set kita sendiri yang tak selesa atau tak biasa dengan keadaan yang lain daripada biasa. Baik tempat tu okey atau tak okey. Kadangkala sebab kita penat maka kita malaskan diri buat rutin membuang tu. Betul tak?

So, buat biasa.

2. Minum Air Secukupnya


To be exact, air kosong. Bukan minum air manis banyak-banyak. Air membantu memudahkan proses pembuangan toksin dan kekotoran dalam tubuh, dan memudahkan buang air besar juga. Sentiasa ada sebotol dua air mineral bersama kita semasa travel. Wajib.

3. Makan Buah dan Sayur


Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber fiber (serat), selain daripada ianya adalah sumber vitamin dan cecair juga. Saya pernah terbaca tips terbaik untuk stay healthy and fit masa travel ialah banyakkan minum air dan makan buah.

Boleh juga bawak bekalan dari rumah kan? Buah epal, baby carrot, pisang (tengok jenis pisang tersebut, sebab ada pisang buat sembelit) dsb.

4. Makan Vitamin Shaklee


Haha. Ini haruslah bagi saya. So far, untuk kelawasan harian saya amalkan Ostematrix, Alfalfa dan Lecithin. Ostematrix sebanyak 4 biji sebelum tidur dah mencukupi untuk bantu saya tidur lena, bangun dengan cergas dan membuang dengan begitu lawas. 

So, cukup 4 tips daripada saya. InshaALLAH dengan tips mudah ni takde lagi masalah sembelit ketika travel. Ingat tau, perut yang selesa amat mempengaruhi mood harian anda.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060) 
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!