Vitamin E Complex Dapat Atasi Masalah Berdengkur


Bila sebut pasal tidur, kita mesti terbayang waktu untuk merehatkan otak dan badan lepas penat bekerja. Tapi boleh ke nak tidur lena kalau pasangan kita atau rakan serumah tidur berdengkur? Dan kita jugak tak tahu, entah entah selama ni bunyi dengkur kita yang macam enjin turbo tu yang mengganggu tidur orang.

Punca dengkur ni bukanlah sebab penat terlampau yang macam kita selalu fikirkan tu. Dengkur terjadi sebab ada halangan pada saluran pernafasan mungkin kerana posisi tidur yang salah, pengumpulan lemak sekitar muka atau leher dan mungkin jugak faktor habuk/alahan. Pengaliran udara melalui saluran pernafasan yang sempit ini akan mengakibatkan lelangit lembut (bahagian tekak) akan bergetar. Getaran ini akan menghasilkan bunyi yang kita dengar sebagai dengkur.



Daripada kita terus mengganggu tidur orang lain, apa kata kita cuba untuk kurangkan masalah tu. Tak lah segan sangat bila terpaksa menumpang dekat rumah orang nanti. Jangan sebab dengkuran berkuasa turbo kita, tuan rumah yang  tak boleh tidur.


PUNCA PENYEBAB TIDUR BERDENGKUR

1. Alahan 
2. Tulang hidung yang bengkok 
3. Masalah tisu berlebihan di anak tekak 
4. Obes 
5. Alkohol 
6. Kesan pengambilan ubat yang boleh membuatkan seseorang tertidur 
7. Kedudukan tidur yang terlentang 
8. Tonsil yang bengkak 

KESAN TIDUR BERDENGKUR 

Individu tidur berdengkur boleh mengalami gejala mengantuk pada waktu siang, sakit kepala, keletihan, kelesuan, perasaan cepat marah, kerap bangun malam, masalah penumpuan dan kurang daya ingatan Paling membahayakan sekiranya mereka senang tertidur semasa memandu terutama ketika perjalanan jauh atau sedang menunggu di simpang lampu trafik 


CARA MENCEGAH TIDUR DARI BERDENGKUR 

1. Mengurangkan berat badan sekiranya mengalami masalah berat badan berlebihan 
2. Elak pengambilan alkohol atau ubat yang memberi kesan mengantuk sebelum tidur 
3. Memilih posisi tidur secara mengiring 
4. Mengamalkan jadual tidur yang tetap setiap hari 
5. Mendapatkan rawatan bagi hidung tersumbat atau ruang kerongkong yang sempit 
6. Berhenti merokok


VITAMIN E COMPLEX DAPAT ATASI MASALAH DENGKUR


Vitamin E mempunyai antioksida dan membantu proses pengangkutan oksigen dalam darah. Ia mampu mengatasi masalah dengkuran dengan melancarkan saluran pernafasan semasa tidur. Vitamin E membolehkan hemoglobin dalam sel darah merah membekalkan oksigen ke seluruh tubuh dengan lebih efisien.

Anda sudah tahu jawapannya ! Jadi, yang mana ada masalah dengkur sewaktu tidur tu cepat-cepatlah ambil Vitamin E ni. Lagipun sangat bahaya juga kalau dengkuran ini berlarutan kepada kesihatan. Jika berminat, sila hubungi Ain seperti maklumat di bawah ye !



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Nurul Ain Najwa Rosli (ID 1208084)
Facebook : Ain Rosli
No Tel : 017 735 2669
Emel : nurulainnajwarosli@yahoo.com
COD Area : Shah Alam & Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!