Masalah Obesiti Menyebabkan Kesukaran Untuk Hamil

Kurus pastinya seringkali dikaitkan dengan ketrampilan yang menarik. Berbeza dengan gemuk, sering kali dianggap tidak menarik dan tidak cantik. Masing-masing punya pendapat, punya selera tetapi fakta yang satu ini tidak dapat disangkal lagi.

Tanpa mengira gender, kegemukan memberi impak yang bukan sedikit kepada masalah kesuburan. Walaupun ianya agak sukar diterima dan dianggap sensitif, pasangan berkahwin yang masih belum punya cahaya mata perlu mengambil berat akan hal ini sekiranya mendapati ada masalah kegemukan pada diri anda atau pasangan anda.





Bagaimana mengukur obesiti?



Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah mengira indeks jisim tubuh (BMI). Caranya adalah dengan membahagikan berat badan dalam pound dengan ketinggian dalam inci. Berat badan BMI yang ideal adalah dalam linkungan 18.5 hingga 24.9. Sekiranya melebihi 24.9 ia dikira terlebih berat dan melebihi 29.9 ditafsirkan sebagai obesiti. Jika anda sedang merancang untuk hamil dan BMI melebihi 24.9, anda harus bimbang kerana kemungkinan untuk hamil adalah sukar


Implikasi obesiti terhadap kesuburan


Wanita yang obesiti mempunyai kitaran haid yang tidak tetap dan ini secara tidak langsung menyukarkan kehamilan. Obesiti juga menyebabkan peningkatan pengeluaran hormon estrogen dan ketidakseimbangan hormon ini menganggu ovulasi (faktor utama punca kehamilan)




Antara persediaan untuk hamil :

  1. Pastikan anda benar-benar sihat
  2. Dapatkan berat badan yang ideal sebelum hamil. --kurangkan risiko komplikasi kehamilan
  3. Makan makanan yang sihat dan seimbang. --kurangkan makanan berlemak dan bergula
  4. Bersenam
  5. Amalkan gaya hidup sihat. Jangan diet melampau

Vitamin Shaklee yang dapat membantu bagi mendapatkan berat badan ideal dan meningkatkan kesuburan







Set Kesuburan Untuk Isteri :


3 produk dicadangkan kepada wanita diluar sana :

  • B-Complex
  • ESP
  • GLA Complex

Untuk meklumat lanjut mengenai produk kesuburan di atas ini, anda boleh membaca entri sebelum ini yang menerangkan kepentingan setiap produk di atas. Jika anda ingin menurunkan berat badan, saya sarankan anda mengambil Set Kurus terlebih dahulu, kerana mengamalkan konsep yang selamat dan menjaga otot-otot kita semasa menurunkan berat badan iaitu bakar, buang dan bina.

Berikut, anda boleh lihat Testimoni pengguna yang telah berjaya dengan mengambil Set Kesuburan dari Shaklee.





* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Nurul Ain Najwa Rosli (ID 1208084)
Facebook : Ain Rosli
No Tel : 017 735 2669
Emel : nurulainnajwarosli@yahoo.com
COD Area : Shah Alam & Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!