7 Kriteria Penting Suplemen Protein Soya Yang Baik

ESP atau nama penuhnya Energizing Soy Protein adalah must-have dalam hampir kesemua set Shaklee. Contohnya dalam Set Postnatal Shaklee di bawah.


Set Postnatal sesuai untuk ibu berpantang dan menyusukan bayi. Boleh terus order di sini ya?

Jom baca dulu kenapa ESP Shaklee pilihan protein soya terbaik untuk semua orang.

7 Kriteria Penting Suplemen Protein Soya Yang Baik

Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara ORGANIK

Kenapa perlu ditanam secara ORGANIK? Mudah. Kerana penanaman secara KIMIA akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan. 

Dari segi kajian juga telah membuktikan bahawa ada hubungkait antara kanser dan nitrat. Justeru, amatlah penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran kacang soya tadi.

Soybean tu mestilah Non GMO (tak dihasilkan secara genetic)

Non GMO = Non Genetically Modified

Umumnya, kacang soya yang bersifat GMO ini lebih murah kos penghasilannya. Kebanyakkan syarikat mementingkan KOS, justeru mereka akan menggunakan kacang soya jenis ini (GMO).

Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan, yang berdasarkan kajian bahawa toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan ke dalam sel tumbuhan.

Protein itu harus mengandungi 9 ASID AMINO

Tubuh kita memerlukan 9 ASID AMINO ini untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman, anitibodi, enzim, dll. Sekiranya salah satu daripada 9 asid amino ini TIDAK ADA, sistem imun tubuh badan akan depressed kepada 30% dan banyak fungsi penting tubuh tergendala malah terhenti. 

Hoh! Bahayanya!

Dalam proses pengasingan soya (soy isolation), SOYFLAKES mesti dibersihkan dengan AIR BUKAN ALKOHOL.

Selain daripada ALKOHOL tu sendiri bersifat HARAM (bagi MUSLIM), ia sebenarnya MEMUDARATKAN kerana proses pengasingan/pencucian soya menggunakan alkohol MEMUSNAHKAN kandungan ISOFLAVONES dalam soya sehingga 88%! 

Sedangkan isoflavones berupaya mengurangkan risiko KANSER PARU-PARU, MENYEIMBANGKAN HORMON dan MENAIKKAN BERAT TULANG (KETUMPATAN/ KEPADATAN)

Bahan ANTI THYROID/ ANTI-GROWTH mesti DISINGKIRKAN

Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. Sedangkan kalau kekurangan bahan-bahan ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome.
Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

Proses pembuatan protein soya seharusnya TANPA PEMANASAN

ASID AMINO sangat SENSITIF dengan SUHU yang TINGGI

In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS.
If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result.

SOY ISOLATE tersebut harus ditambah dengan unsur KALSIUM

Kajian/artikel melaporkan bahawa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. Oleh yg demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tu. 

Kebanyakan pengusaha/pengeluar protein tidak menambah cukup unsur kalsium dalam protein mereka.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Pesanan dan pertanyaan hubungi saya.

Hadhatina Mkb
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 846060 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 293 9886
♥ Emel : hadhatina@yoursupermom.net
♥ Laman web: diarivitamin.com

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!