Pengalaman Makan Pil Hormon Norcolut untuk Berhentikan Darah Penyakit


Saya sekarang terpaksa ambil pil NORCOLUT.

Mengikut kefahaman saya, pil ini fungsinya untuk menstabilkan hormon saya.

UPDATE (OKTOBER 2014)

Daripada bacaan, fungsi Norcolut ialah :-

  1. Menangguhkan kedatangan haid
  2. Untuk rawatan penyakit endometriosis dan adenomyosis
  3. Merawat hormon imbalance PMS dan menopouse 
Alhamdulillah.. lepas follow aturan makan yang disyorkan oleh gynae saya, darah stop dan for the next month, saya period macam biasa. Sampai sekarang (2014) saya takde apa-apa masalah kronik. Namun, setiap kali lepas bersalin, darah nifas saya memang sentiasa berpanjangan. Kata gynae terbaru saya, ia disebabkan oleh tubuh saya sendiri dan takde apa-apa masalah. Saya sendiri sedanga hamil anak ke-4 sekarang ni :)

Darah nifas saya masih belum stop. Kejap ada. Kejap takde. Dan diragui kerana takde rupa dan dah lepas tempoh. Now, ia boleh dikategorikan sebagai Darah Istihadhah (Darah Penyakit)

Pil Norcolut yang dibekalkan oleh gynae
Gambar di atas ialah rupa pil Norcolut. Ada aturan makan yang perlu saya patuhi supaya darah istihadhah ni stop dan hormon kembali stabil. 2 biji Norcolut diambil setiap hari selama 5 hari dan stop. Darah sepatutnya stop pada masa ini. Lepas tu saya kena jumpa gynae semula untuk check-up.

Let's see what will happen to me! ;)

Love,

Mommy Icha


2 comments:

  1. mommy icha... alau dah start consume vitalea shaklee (takyah dah mkn obimin tu)... anyway...hepi bfeeding.. istiqamah ye mkn vit2

    ReplyDelete
  2. kak cery .. inshaALLAH saya istiqamah, lgpun memang nampak kesan positif. suka sgt2! =)

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!