Hilangkan Masalah Migrain Dengan Shaklee

Sakitnya bila migrain datang. Rasa nak hantuk kepala ni ke dinding pun ada. Pernah atau tidak migrain ni terjadi kepada anda? Agaknya apa punca migrain ni tetiba muncul kan. Migrain adalah sakit kepala yang berpanjangan 4 sehingga 72 jam lamanya. Kira-kira 1 daripada 4 wanita dan 1 daripada 12 lelaki mengidap migrain pada suatu masa sepanjang hayat mereka. Ia berlaku kerana darah tidak sampai ke otak dan menyebabkan kesakitan yang amat sangat. Selain sakit kepala, migrain juga memberi kesan ketidakselesaan pada perut, dan menyebabkan penghidapnya berasa loya serta muntah.



PUNCA-PUNCA MIGRAIN

  • Makanan yang tinggi kandungan garam seperti keju yang tersimpan lama
  • Ubat Hormon seperti pil perancang dan terapi hormon 
  • Penambah rasa dalam makanan seperti bahan pengawet dan monosodium glutamate (msg) 
  • Minuman beralkohol dan minuman berkafein 
  • Tekanan – stress antara punca migraine 
  • Rangsangan deria – lampu yang terang, silau matahari, bau yang terlalu kuat juga boleh menjadi pencetus migraine 
  • Waktu tidur yang tidak menentu. 

SET MIGRAIN SHAKLEE




Ostematrix ( mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D) 
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex
Vitamin B2 (riboflavin) dan vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.
Kesimpulannya,  B-Complex boleh mengurangkan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia. Ia juga memastikan funsi saraf sempurna.
Setelah ikhtiar secara vitamin disamping itu anda boleh amalkan doa untuk orang yang sering sakit kepala dan migrane... insyaAllah dengan Izin Allah dan sentiasa konsisten semunya akan hilang 


Omega Guard 
Mengurangkan radang atau kesakitan akibat migrain. Juga melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh terutamanya kepala. 



Yang mana ada masalah migrain tu, Ain memang suggestkan anda ambil set Migrain ni. Memang berkesan pada saya. Berminat, sila hubungi Ain pada nombor di bawah ye :)


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Nurul Ain Najwa Rosli (ID 1208084)
Facebook : Ain Rosli
No Tel : 017 735 2669
Emel : nurulainnajwarosli@yahoo.com
COD Area : Shah Alam & Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!