Cara Makan Alfalfa Shaklee untuk Ibu Menyusukan Bayi

Dalam salah satu entri sebelum ini, saya ada kongsikan panduan berapa biji alfalfa yang ibu menyusu perlu makan dalam sehari. So, kali ini saya nak kongsikan pula tips makan 10 biji alfalfa sehari bagi yang dah biasa makan 10 biji ni okey :)


10 biji sehari sangat berkesan



Oh ye.. bagi yang first time melawat blog ni atau first time mendengar nama 'alfalfa Shaklee', jangan bimbang dengan amaun 10 biji alfalfa tu k? Memang tertera di botol Shaklee tu pun PLUS produk Shaklee ni DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI. Malah, pembuatan alfalfa Shaklee ini juga dah melalui beribu-ribu ujian klinikal sebelum disahkan selamat. Cuma, tolonglah ikut arahan yang diberi SID masing-masing cara makan alfalfa Shaklee ni supaya anda enjoy the effect ;)

Cara makan 10 biji Alfalfa Shaklee sehari

  1. Makan 10 biji awal pagi sebelum apa-apa suplemen.
  2. Makan 5 biji awal pagi, 5 biji selepas dinner.
  3. Makan 2-3 biji setiap kali selepas susukan bayi atau selepas perah susu. 

Tips makan alfalfa

  1. Telan dalam bentuk asal sedikit demi sedikit. Ini memang takes time lagi-lagi jika anda jenis orang tak reti telan pil. Pada yang style kena letak betul-betul kat tekak tu baru boleh telan, memang saya tak syorkan kecuali anda kuat semangat.
  2. Larutkan dalam air panas atau saya sendiri suka larutkan dalam Cinch Tea Mix Shaklee. Memang sedap jadi ala-ala herbal drink gitu ..
  3. Buat resepi "jamu alfalfa". Caranya, tumbuk hancur 10 biji alfalfa, larutkan dengan sedikit air panas dan madu, kemudian minum sekali teguk. Macam anda minum jamu. 
Yang bagusnya no (2) dan (3), efek alfalfa cepat dirasai kerana ia sememangnya dah berada dalam tekstur mudah diserap dan diproses tubuh kita. Badan kita akan rasa hangat dan ada yang berpeluh-peluh. Bagi yang turunkan berat badan, memang sesuai. Segala lemak, toksin dan lebihan air dikelurkan melalui proses perpeluhan tersebut.

Khasiat alfalfa secara ringkas

  1. Membantu untuk proses detox (pembersihan) tubuh secara total. Konsisten makan alfalfa memang badan rasa ringan tau.
  2. Membantu mereka yang ada masalah water retention atau gemuk air. Masa di US haritu, seorang ibu SID US ni beritahu dia amalkan makan alfalfa di hujung kehamilan, memang badan ringan dan takde masalah water retention sampai lepas bersalin.. which water retention adalah masalah beliau pada previous pregnancy.
  3. Dengan konsep supply versus demand, susu badan akan menjadi banyak.
  4. Berfungsi sebagai 'kacip fatimah' untuk para isteri.. zassss!
  5. Dan banyak lagi!

AMARAN KERAS!

  • Semakin banyak jumlah alfalfa yang anda makan, semakin banyak keperluan air tubuh anda perlukan.. ini sangat penting kerana jika dua ni tak balance, anda mungkin alami sembelit, demam, dan lain-lain healing crisis yang tak sepatutnya
  • Alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE
  • Alfalfa tidak digalakkan diambil oleh ibu hamil especially pada awal kehamilan kerana ia mampu mencetuskan kontraksi. Sila berhubung dengan SID atau doktor anda untuk hal ini.
Di Shaklee, alfalfa Shaklee disediakan dalam dua packaging iaitu 330 (RM53.75) biji dan 700 biji (RM97.50). Sekiranya anda berminat untuk membuat pesanan, bolehlah hubungi kami seperti di bawah k :)



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!