3 Petua Mudah Tambah Berat Badan

Assalamualaikum w.b.t.

Ingat lagi tak, saya ada syorkan Set Tambah Berat Badan yang sangat sesuai untuk mereka yang mengalami kekedingan melampau (Hiks gurau je). Untuk mendapatkan hidup yang sehat dan cergas, perkara utama yang kita perlukan adalah berat badan yang ideal. Nak tau ideal ke tak, cuba amik kalkulator, guna formula dalam link ni.

tambah berat badan
Si Skinny pun kena pandai pilih senaman tau :)
So camne dengan berat badan masing-masing? Puas hati ke tidak? Berat sangat ke, ringan sangat ke, atau pon memang ideal?? haaa tu kene la tanya diri sendiri, jangan tipu-tipu. 

Jadi nak cantik, nak tambah berat badan badan ni ada pelbagai cara. Di sini saya nak kongsikan 3 petua yang mudah untuk menambah berat badan.


  1. Minum Sekotak Susu Selepas Makan – Susu baik untuk pembentukan tulang yang kuat dan sangat bagus kepada mereka yang mahu menaikkan berat badan. Seperti seorang bayi, mereka membesar dengan meminum susu. Jadi ia amat logic untuk diprakttikkan kepada orang dewasa juga.
  2. Ambil Sumber Protien - Protien sangat bagus dan sangat diperlukan dalam tubuh badan jika mahu naikkan berat badan. Ia dapat membaih pulih otot selepas bersenam. Contoh terbaik protien adalah Kacang soya rebus, ayam, tuna, kekacang dan pelbagai lagi. Tiada masalah jika anda makan ayam setiap hari, tapi pastikan lemak, kulit yang tidak baik itu harus dibuang dulu. Bukan saja dapat mencegah penyakit, malah dapat dapat mengawal dari mengalami kegemukan melampau pulak.
  3. Ambil Nasi sebagai Sarapan – 50% pengambilan kalori datangnya daripada karbohidrat. Nasi adalah karbohidrat dan makanan ruji rakyat Malaysia. Setiap hidangan harian anda perlu mengandungi sumber karbohidrat dan jangan cuba unutk skip menu anda. Jika anda biasa makan sehari 6 kali, sila amalkan nye dengan cara yang sama. Anda boleh makan nasi lemak, nasi dagang, dan pelbagai lagi jenis nasi. Tetapi harus diingat, anda boleh mengurangkan lemak dengan mememilih beras yang tidak berkanji. Senang kan!

Source

So, mudah aje kan? Untuk sumber protein, anda boleh amalkan pengambilan suplemen Meal Shakes atau ESP. Setiap kali lepas ambik heavy meals, pastikan anda minum Meal Shakes atau ESP ni. Jadikan amalan setiap hari.. maksud saya KONSISTEN. 

Amalkanlah wahai Sahabatku yang Skinny..!

Pssstt.. promosi ESP dan Meal Shakes bulan Oktober ni masih ON. So, jangan lepaskan peluang dapatkannya k ;)
Senyum selalu Awet Muda.. 



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

- AYU -
Facebook : stmshdy mhdmhy
No Tel : 017-880 5272
Emel : ayumohdmohyi@yahoo.com

COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!