Perbezaan Protein Soya Esp Berbanding Protein Lain

Mungkin ramai yang masih tidak menyedari ENERGIZING SOY PROTEIN atau lebih dikenali sebagai ESP Shaklee direka khas dan diformulasikan oleh Dr. Shaklee sejak dari 1970an lagi. Dan banyak ujian klinikal dilakukan untuk membuktikan keberkesanan soya protien adalah satu faktor penting dalam pembentukan sel-sel dalam badan kita.

Selain dari Soya Shaklee, terdapat juga Soya buatan Sendiri yang terdapat dipasaran luar sana.


Di sini kami sediakan serba sedikit Perbezaan antara Soya ESP Shaklee dan Soya buatan sendiri.

ESP Shaklee
Soya Homemade (buatan sendiri)
ESP diproses dari Soya semulajadi yang tidak diubahsuai geentiknya (Non- GMO) sejak daru penghasilan biji benih sehinggalah dituai dan diproses menjadi ESP.
Produk soya lain biasanya dibeli dipasar adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat memebesar (seperti suntikan keatas ayam unutk cepat besar).

Soya ESP non-GMO rendah lemak dan bebas kolestrol. Terbukti secara klinikal dimana ia dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan aktif.
Kacang soya biasa telah diubahsuai genetiknya dan mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga untuk badan malah membahayakan.

ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan, dan fungsi enzim hormon yang sempurna. Dan dapat membantu mengekalkan paras gula normal dalam darah.

Soya biasa tidak membantu kepejalan otot, pemulihan tisu badan  walau diminum dalam kuantiti yang banyak kerana terdapat perubahan dalam genetic soya itu sendiri.
ESP mempunyai kandungan lemak yang sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa. Ini unutk memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus kedalam darah.

Soya biasa pula mempunyai kadar laktosa yang tinggi dan gula ynag berlebihan. Ini adalah sangat tidak bagus unutk badan.

ESP tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Malah ia mengandungi 5 Vitamin B, 2 mineral dan 8 Gram karbohidrat untuk tenaga.

Soya biasa pula mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet. Maka susu soya itu akan Nampak cantik tetapi tidak mengadungi khasiat  untuk badan.

Jadi setelah dilihat kelebihan Soya ESP berbanding soya biasa adalah amat luar biasa kelebihannya. 

Jangan risau, jadikan amalan meminum Soya ESP sebagai minuman harian anda. Nak cantik, nak slim, nak sihat boleh lah consume ESP dari SHAKLEE ini..!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!