Cara Yang Betul Amalkan Vitamin

Allhamdulillah .. sambutan yang kami terima terhadap Set Breastfeeding sangat menggalakkan. Setiap hari ada sahaja email, sms, pm dan whatsapp saya terima hingga tak menang tangan melayan pertanyaan dan pesanan set-set penyusuan ini.

Paling asas, ibu-ibu boleh mencuba Vitalea, B Complex, Vitamin dan Alfalfa. Terbaik, mana-mana set penyusuan diambil bersama ESP (protein).

Namun, dalam ribuan feedback positif yang saya terima, tak kurang juga yang merungut "'susu tak banyak pun", "takde efek pun", dsb. Takpe. Entry ini khas untuk membantu dan memberi motivasi pada anda. InshaALLAH.

Kenapa takde kesan lepas makan vitamin?


1.Ibu terlalu fokus pada kuantiti, seadangkan pada hakikatnya perubahan pada warna dan kepekatan susu badannya sudah jelas kelihatan. Walaupun kuantiti tak bertambah, tapi penambahbaikan boleh dilihat dari segi rupa:warna dan kepekatan susu. Ramai ibu yang mengalami perkara sebegini, dan faedah bagi mereka – bayi tidak ‘bergayut’ lama-lama. Minum sekejap dah kenyang.

2.Ibu mempunyai masalah dalam penyerapan vitamin. ~ saya akan update pasal ni inshaALLAH

3.Ibu terlalu gopoh untuk melihat perubahan dan tidak memberi ruang kepada mindanya untuk rileks dan biarkan tubuhnya bertindakbalas dengan vitamin yang baru dicuba.

4.Tidak konsisten mengambil vitamin, tidak menjaga makan+rehat, tak minum air secukupnya, etc.

5.Terlalu mengharapkan ‘miracle’ dari set breastfeeding tanpa mengiringi dengan doa dan harapan pada Yang Maha Esa. Ingatlah apa yang kita usahakan adalah wasilah, doa dan penyerahan diri kepada-Nya adalah sangat2 penting.

Jadi, apa nak buat?

Tips Vitamin Berkesan Optimum

  1. Fahami konsep dan fungsi pengambilan suplemen. Kemudian patuhi jadual dan tips serta arahan pengedar. 
  2. Betulkan jadual mengepam. Minimum adalah 6 kali sehari tak masuk sessi direct feeding, lebih kerap mengepam lebih baik.
  3. Jangan skip meals anda, jangan risau-risau masalah badan yang semakin montel. Anda makan banyak sebab selera tak terkawal. Pengambilan suplemen sepatutnya membantu tubuh anda faham dan tahu apa erti lapar yang sebenar.
  4. Sabar. Tidak sabar akan membawa kepada stress. Stress efek penghasilan susu badan.
  5. Jangan rasa penat dan jemu. Bangga dan bersyukur anda mampu beri susu badan pada anak.
  6. Berdoa.
So, saya harap entry ini dapat membantu anda rasa agak frust selepas makan vitamin Shaklee sebab tak dapat kesan yang diharapkan. Untuk konsultasi lanjut dan pesanan produk Shaklee, hubungi saya di 0192939886 (Puan Hadhatina).

Salam sayang,
Hadhatina Mkb


1 comment:

  1. bestnya baca blog hadaha nie...comel sgt dan byk ilmu yg boleh diamalkan....anisah

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!