Pregnancy Checkup Update

Alhamdulillah. Semalam saya berjaya juga berpuasa walaupun berdebar-debar hati sebenarnya. Yelah, pengalaman pertama berpuasa ketika hamil dan menyusukan anak. Dulu masa mengandung aje pun saya tak larat tau. Tapi semalam syukur sangat-sangat, walaupun di hujung waktu saya dah mula rasa pitam.

Semalam juga saya buat second pregnancy checkup saya di PKSA. Masa mengandungkan Icha dulu, awal-awal lagi saya buat both checkup di klinik gomen dan swasta. But now, dah pandai, saya awal-awal ni buat kat gomen je, scan bila perlu kat klinik yang boleh buat ultrasound ni. Later, baru saya akan reg untuk bersalin kat private hospital.

Result checkup alhamdulillah ok. Tapi, saya paling teruja tengok Hb saya dah dua kali ni is 13.2 dan 13.7. Dulu2 paling tinggi pun 12++ tak silap. Dengan mabuknya, dengan masih aktif menyusukan Icha lagi. Good baby!! Just like your Kak Yong.

Cuma misi tu semalam concern pasal berat badan saya yang naik 1.8 kg daripada last month. Hehe. Last checkup 43.6 kg je, which is for me very tak normal. Berat saya tak pernah kurang daripada 45 kg tau. Then, semalam timbang dah jadi 45.9 kg. Yelah, normal patut naik arount 0.5 kg je awal-awal ni. But I answered them, yang masa first checkup tu, saya baru je balik daripada India, lepas tu terus ke Johor, langsung ke Singapore. Dengan mabuk kari yang dekat 3 minggu baru nak hilang, sangat logik la berat saya turun. Dan, actually, 45.9 kg is normal for me. Saya syukur sangat-sangat berat saya back to normal.

Masa first pregnancy, at 13 weeks macam ni, berat saya dah 47 kg tau. So, ni kira ringan la ni. Misi suruh jumpa doktor sebab berat saya yang naik 1.8 kg tu. So, saya jadi orang terakhir keluar daripada PKSA semalam. Kesian hubby. Kesian juga kat anak buah saya yang tunggu kat rumah nak ambik stok ESP untuk customers dia. Bila jumpa doktor, doktor tak tanya langsung pasal berat ke apa ke .. hehe..  rasa buang masa lak. Saya tengok doktor jumpa orang lain sampai 15 minit sorang, saya ni 5 minit je.

Sebab doktor pun tengok semuanya okey kan?

So, preggies yang baca entry ni, apa suplemen yang saya amalkan selama hari ni sebenarnya banyak membantu untuk saya maintain the health setakat ni. Alhamdulillah. Doakan saya dan baby selamat hingga ke akhirnya. Saya tak makan banyak suplemen. All the routine yang saya biasa ambil sebelum mengandung pun - vitalea with iron formula, b complex, vitamin c, ostematrix dan ESP. Puasa ni saya jadikan amalan untuk minum Performance Drink sentiasa.

Selain daripada tu, saya amalkan minum susu. Semua jenis susu! Tak terhad kepada Anmun sahaja. Itu yang misi pesan. Hubby pun belikan macam2 jenis susu untuk saya. Paling saya suka, Dutch Lady Fresh Milk (yang saya mix dengan ESP/ MealShake) ; susu Nespray sebab sangat mudah larut. Soya, taufufah semua saya dah jadi alergic lak kali ni hahaha! It's the hormone! (nasib baik ESP tak rasa soya sangat tawww .. )

So, that's all for now. Kawan-kawan yang mahukan stok ESP with special price, please kindly PM me personally, especially to my regular customers yang dah booked stock ESP since last month tapi tunggu gaji masuk. Kalau korang taknak lembik dan susu kurang puasa ni, marilah beli ESP dan Performance Drink daripada saya cepat sebelum stok habis!

Daaaa ...


Mahu membuat pesanan vitamin atau mendapatkan konsultasi percuma? Sila SMS 019 293 9886 atau email ke admin@yoursupermom.com.



lots of love,

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!