Cara Berhenti Merokok Dengan Mudah Dan Menyihatkan

Semua orang tau yang merokok tu membahayakan kesihatan.. tapi, bila dah mula memang susah nak stop. Bukan taknak stop ye bang.. isteri dan ibu dah jenuh berleter agaknya. Nikotin dah jadi daki tebal yang merosakkan paru-paru dan saluran pernafasan pun.. 

Sebelum saya beritahu lebih lanjut bagaimana cara nak berhenti merokok yang senang lagi menyihatkan ni, ada beberapa fakta atau maklumat perlu saya share. 

Merokok untuk Bersosial


Biasanya orang start merokok sebab terikut-ikut dengan orang sekeliling yang merokok. Mungkin nampak ayah merokok, lepas tu abang atau kawan-kawan ajak cuba-cuba merokok; atau mungkin juga pengaruh artis kesayangan macam James Bond atau Jefri Zain. Selalunya habit merokok bermula ketika zaman remaja.. zaman di mana kebanyakan kita ni sedang dalam fasa krisis membina identiti diri.


Sean Connery James Bond


Lepas tu, daripada pemerhatian saya semasa bekerja dulu, orang merokok ni memang untuk bersosial. Masa sessi merokok kat tempat khas boleh merokok tu la mereka ni berbual-bual hal kerja dsb sambil melepas gian merokok masing-masing. Tambah lagi, kalau boss besar pun merokok, jadi ia menjadi satu advantage pula pada mereka sebab ada extra time dengan boss untuk berbincang atau bertanya hal kerja. 

Ada juga yang merokok untuk tujuan berubat. 

Bahaya Merokok


Walaubagaimanapun, merokok tetap membahayakan kesihatan. Malahan, mereka yang tidak merokok tetapi kerap terdedah kepada asap rokok adalah lebih berisiko tinggi untuk jatuh sakit, berbanding dengan perokok itu sendiri.

  1. Merokok menyebabkan tubuh kehilangan vitamin dan mineral yang mana sistem imun anda mulai lemah; terutama tulang menjadi rapuh dek kalsium yang menyusut.
  2. Gigi menjadi kuning dan rapuh, serta gusi membengkak kerana infection. Akibatnya mulut anda juga berbau busuk.
  3. Antibodi tubuh lemah. Kalau sakit, anda susah nak sembuh dengan cepat.
  4. Gangguan keinginan seksual
  5. Ulser perut
  6. Athma
  7. Penyakit jantung
  8. Paru-paru menjadi rosak
  9. Kanser larinks dan esofagus
  10. Kanser pankreas

Cara Berhenti Merokok


Ada macam-macam cara yang disyorkan untuk membantu perokok berhenti merokok; termasuk dengan rawatan beberapa jenis ubat seperti Niquitin, I-Quit, Bupropion, Chantix, atau pun dengan terapi nikotin. 

Motivasi termasuk set target bila nak stop merokok, keazaman yang tinggi, e-rokok, komited dengan target, tahu apa yang meransang anda untuk cari rokok dan sebagainya..

Ada yang berjaya.. ada juga yang separuh jalan..

Berhenti Merokok dengan Mudah.. Ada ke?


Jom saya nak share beberapa testimoni dengan anda.

Bekas Perokok Tegar Dunhill



Berhenti Merokok dengan 'Tak Sengaja' Dalam Masa 2 Minggu?




Berhenti Merokok Lepas Isteri Bagi Minum Vivix




Beberapa lagi testimoni mereka yang berjaya berhenti merokok dengan Vivix









Apa yang mereka ambil sebenarnya sehingga berjaya berhenti merokok?


Vivix daripada Shaklee


Vivix dengan 4 mekanisme utamanya membantu membaikpulih dan melindungi tubuh sehingga ke peringkat DNA. Sel yang rosak seolah di'reset' kepada asal menyebabkan ketagihan terhadap nikotin dapat dihentikan. Bukan itu sahaja, perokok yang mengamalkan Vivix juga menjadi bertambah sihat dan bertenaga!
Mudah aje pun pengambilan Vivix ni. Hanya 1 sudu kecil, sekali sehari dah cukup untuk membantu anda membaikpulih sel tubuh. 





Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan konsultasi dan pesanan Vivix atau produk-produk lain. Bagi yang berminat mahu daftar sebagai pengedar Shaklee, pembelian 2 botol Vivix melayakkan anda mendapatkan keahlian secara PERCUMA!

Lain-lain Testimoni Vivix


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!