Countdown Setahun Icha : 8 Hari Lagi!!! ( Entry Setahun Lepas)


Setuju tak if saya katakan di sini bahawa pengalaman pertama kali hamil adalah kenangan termanis sebagai seorang wanita? Pengalaman melahirkan anak pertama pula adalah memori terindah sebagai seorang isteri? Dan pengalaman menyusukan anak pertama kali membuat diri terasa begitu sumpurna?

MashaALLAH .. ALLAH aje tahu betapa INDAHNYA menjadi ibu (dan juga pahitnya membesarkan anak-anak yang bakal saya rasa). Namun, ganjaran pahala itulah yang menguatkan semangat!

Syukur saya sempat mengabadikan segala memori perjalanan kehamilan pertama bersama ICHA dalam blog lama saya. Suatu hari, saya mahu beri Icha baca semua tu. Biar ICHA tahu betapa saya sangat menanti kehadiran dia, mencintai dia dan sesungguhnya, ICHA harta saya di dunia dan di akhirat.

Entry setahun leaps.



COUNTDOWN : 2 weeks more!


i got my cervic checked this morning, and guess what...it already 2cm dilated!

macam tak percaya aje. alhamdulillah..macam biasa icha performed well bila jumpa doktor. harini kat umra, time saya dan hubby sampai, tak ramai orang. dr ummu takde, so dr karamjit yang checked saya. saya dah tak kisah dah..sebab bukan boleh scan 3D pun dah. i only want to know icha's condition, whether she's doing great or not.

timbang berat - 51.5kg. aikk!! biar benar??? baru khamis lepas 52.4kg kat pksa. huhu..funny la! ahh..biarlah ye? icha pulak dah dalam 3.2kg berat dia. kepala dah turun sikit. then dr check cervic - she said " very good.." saya ingat apalah yang 'very good' tu..rupanya dah buka 2cm.

hubby terus tanya " dr jangka bila baby nak keluar ni?"

dr karamjit jawab " maybe dalam minggu ni"

ha ha ha..esok ada ctg lagi. tapi kalau saya ada rasa sakit sikit2 tu. masalahnya saya tak rasa sakit pun. maybe sebab 1) saya dah biasa senggugut, so sakit perut tu saya confius sakit apa 2) saya memang jenis kuat tahan sakit. hopefully semuanya berjalan lancar.

so, hubby terus cancel trip outstation dia. kekeke (gumbira! over-manja tol hadhatina halim nih!). saya lak terus risau " alamak! harap2 tak sia2lah hubby cancel trip tu..."

balik2 rumah hubby cakap apa tau?

"yang, abang tak sabarlah"

"abang geram sebenarnya tengok perut sayang ni?"

now, saya tengah pantau rasa sakit tu. bukan boleh harap sangat saya ni. sakit pun saya buat macam tak sakit. bahaya kan? contraction pun saya tak tahu cemana rasanya.

hopefully icha keluarlah next week. inshaALLAH..bukan apa, saya risau hubby tak dapat perform kerja dia lak semata2 nak jaga saya.

nite2! doakan saya dan icha ye :p



ICHA sweetheart! You are mommy’s HAPPIEST MOMENT PHASE 3 taww!! And emak tahu, ICHA juga sangat cintakan emak sebagaimana emak cintakan ICHA. Smile

2011-03-19 14.22.23

kalau nak tahu, sebenarnya saya yang ajar buat muka macam tu .. ala2 muka mak ngah linda ICHA masa kecik2 dulu .. cute kan?

notes : saya menaip entry ni dengan penuh emosi.

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!