Testimoni Minuman Tenaga Shaklee

salah satu suplemen yang kami syorkan sebagai persediaan puasa nanti ialah Performance Drink atau ringkasannya PD. jom kita study apa itu Performance Drink.
  • Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonic
  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina: matodextrin, fructose & glucose
  • Ia membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas.dan utk elak rasa kering/haus yang amat. bukan je time berpuasa. tapi sesuai bila2 masa.


siapa yang disyorkan minum Performance Drink ini?
  • ibu menyusu/ mengandung yang sedang berpuasa
  • penghidap kencing manis
  • jemaah umrah haji
  • mereka yang bekerja di tengah panas
  • anak-anak demam
testimoni daripada Mommy Lyna
" Setakat ni, alhamdulillah. Semalam kami semua tak terbangun sahur, sedar2 dah dekat Subuh, saya cuma sempat ambil 2 gelas Performance Drink ni, dan alhamdulillah sampai ke petang susu masih banyak bila dipicit anak2.Saya pernah berpuasa (puasa ganti) tanpa mengambil minuman ni, menjelang petang, susu dah mula ‘kering’ dan anak2 start mengamuk.Sekarang macam addicted pulak sebab rasanya sedap, especially bila diminum sejuk2. Ia boleh diminum bila2 masa saja, preferably semasa berbuka dan bersahur. Semasa bersahur untuk bekalan tenaga untuk berpuasa dan menyusu seharian, semasa berbuka untuk menggantikan kembali imbangan elektrolit dan bendalir badan yg hilang. "
testimoni daripada Kak Cery
" saya suke ambil performance drink time saya berpuasa…bukan je time breastfeed dulu..tapi sampai la sekrg...dan dulu di miri time saya ke offshore.pagi tu mesti minum performance drink..sepanjang hari berpanas..tapi Alhamdulillah sangat2..raasa bertenaga..tak rasa haus pun. "
extract daripada blog Kak N
" Emak ibu sendiri pada mulanya tidak percaya dengan performance drink bagus untuk mereka yang ke umrah. Ibu belikan sebagai tanda hadiah sebelum emak bertolak ke umrah selama 14 hari perjalanan.Bila pulang dari umrah emak ibu seronok bercerita bagaimana sedapnya performance drink itu serta memang benar tidak rasa keletihan walau panas terik tetapi jemaah lain mengeluh keletihan.Seronoknya ibu dengar testimoni dari emak ibu sendiri.


Mengapa ibu kata ia bagus untuk mereka yang menyusu anak? Bila berpuasa hakikatnya badan kita akan kurang minum berbanding hari biasa.Maka untuk tidak menjejaskan pengeluaran susu, performance sangat digalakkan. Sejak tahun lepas lagi ramai ibu yang menyusu anak membuat pesanan melalui ibu bagi menghadapi bulan puasa. Ianya bukanlah milk booster tetapi ia bantu badan ibu yang menyusu anak agar tidak dehydrate dalam keadaan ibu itu berpuasa.

Bagi mereka yang mudah merasa letih pulang dari kerja dan punya habit tidak suka telan vitamin maka performance drink la yang paling sesuai untuk golongan ini agar kekal bertenaga selepas seharian bekerja. "


0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!