Jan 3, 2015

3 Cara Mudah Detox Usus


Gambar original mak saya masak sendiri. Alahai rindunya nak balik kampung nak makan masakan dari air tangan mak. Padahal simple je. Ikan pari goreng, udang kecik goreng dan udang galah. Pokok pelam pulak memang banyak dekat depan rumah. Rajin kupas je lah. Hihi

Apa yang saya perasan dari kecik lagi, mak saya kalau masak, memang tidak akan campurkan makanan laut dengan darat. Macam gambar kat atas tu. Udang, ikan, dan udang lagi. Haha 

So saya nak kaji sedikit apa natijahnya kalau kita campurkan makanan laut dan darat :
  1. Makanan laut ada ion negative, makanan darat ada ion positive. Jika dicampurkan, ia akan merosakkan usus kita.
  2. Makan buah dahulu sebelum makan nasi. 
Ohh... baru tahu kan? tak elok campurkan makanan laut dengan darat. Terutamanya dalam menjamin kesihatan kita untuk jangka masa yang panjang.

Ok, agak-agak kalau dah  tersalah makan tu, bagaimana pula nak mengelakkan dari kerosakan usus tersebut? Kadang-kadang kita pon tak perasan. Makan kat kedai mamak tu, minta Nasi goreng Ayam dengan telur mata. Haaa.. kan dah bercampur tu.

So dibawah ini, ada beberapa Tips Membersihkan Usus kita untuk mengelakkan usus kita dari terkena jangkitan atau radang :

1) Air Detox  : mudah saja resepinya. Hiriskan sebiji lemon, separuh timun & beberapa keping daun pudina. Rendamkan kedalam seliter air masak.
Air Detox
2) Banyakkan pengambilan buah orange, mangga ataupun buah-buahan yang mempunyai kadar asid yang tinggi dan masam. Supaya mudah perut kita untuk menyahtoksin dari badan kita. Biasakan mengambilnya pada waktu pagi.

Buah masam baik untuk Detox


3) Ambil Herba-Lax : Produk dari Shaklee yang berkesan dan mampu mendetoxkan usus anda. Boleh baca link ini untuk lebih info Usus Sihat.

Herba-Lax

So, anda boleh amalkan ketiga-tiga cara diatas bagi menutralkan semula usus dan perut anda. Jangan simpan segala toksin yang ada dalam badan. Bukan saja tak baik untuk kesihatan, ia boleh menyebabkan kanser perut dan usus.

Sampai sini dahulu, ada pelbagai info yang akan dikongsikan lagi.. Stay tuned ;)



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

-AYU-
Facebook : Stmshdy Mhdmhy
No Tel : 017-880 5272
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya