Tips dan Rahsia Mommy Hadha Kekal Bertenaga di bulan Ramadhan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Kekal bertenaga di bulan Ramadhan adalah impian setiap umat Islam kerana tak mahu kalah dek psikologi minda "lembik badan sebab tak makan". Malahan, sejarah Islam sendiri kita menang Perang Badar ketika berpuasa Ramadhan. Hebat kan kuasa puasa?

Syukur. Dah 10 hari berpuasa, saya masih mampu berpuasa penuh dalam keadaan mengandung 7 bulan dan masih menyusukan anak kedua saya, Bella. Lebih menarik, saya memang lebih gagah kali ini. Travel sampai ke Melaka demi menunaikan tanggungjawab sebagai 'mommy' kepada anak-anak business Shaklee saya. Setiap hari saya tidak berada di rumah kerana ke sana ke mari menguruskan macam-macam hal. Juga, saya masih tidur lewat malam.

Apa rahsianya?


  1. Pertama, mind-setting. Ye mind-setting sangat penting kerana ia ibarat niat yang mempengaruhi aktiviti/perbuatan yang bakal kita lakukan. Sama macam anda set minda mahu beri susu ibu keapda anak sehingga anak berusia 2 tahun. Saya memang niat mahu puasa penuh tahun ini. 
  2. Kedua, tidak skip sahur kerana ia penting untuk membekalkan tenaga sepanjang hari. Ia ibarat sarapan pada waktu anda tidak berpuasa.
  3. Ketiga, minum secukupkan sepanjang malam lebih-lebih lagi ibu hamil/menyusu memang perlu cukup air dalam tubuh. Tips mudah, sediakan satu tumbler air kosong 1-2 liter dan cuba habiskan sepanjang malam. Minumlah sedikit demi sedikit
  4. Keempat, kurangkan minuman berkafein seperti kopi dan teh. Tubuh lebih mudah terhidrasi dengan minuman ini. 
  5. Kelima, saya amalkan makan buah kurma 2-3 biji sekurang-kurangnya semasa berbuka dan bersahur. Kalau jenis buat kudap-kudap lagi bagus.

Selain daripada itu, saya mengamalkan pengambilan suplemen Shaklee secara teratur sepanjang berpuasa. Lebih mudah, kerana sebagai ibu hamil saya cuma perlu amalkan supleman asas aje.




Sekali-sekala saya amalkan pengambilan Nutriferon untuk mengukuhkan imun tubuh.

Tripple Gem untuk kekal segar sepanjang berpuasa
Set Tripple Gem


Alhamdulillah. Memang saya aktif dan segar, tapi of course dengan kudrat ibu hamil.

Sekiranya anda berminat nak tahu lebih lanjut tentang suplemen yang saya amalkan ini, bolehlah hubungi saya seperti di bawah.

Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Hadhatina Mkb
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 846060 ]
♥ Contact No | WhatsApp : 019 293 9886
♥ Emel : hadhatina@yoursupermom.net
♥ Laman web: www.diarivitamin.com

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!