Testimoni Hari Kedua Makan Set Menyusu Shaklee

Hari kedua makan Set Penyusuan Shaklee.

Saya ni memang minat makan vitamin sejak kecil lagi. Mak saya yang ajar. 

Masa tu saya selalu kena ulcer mulut, so, mak berikan saya vitamin B Complex. Alhamdulillah.. selepas beberapa tahun rajin mengamalkan vitamin B Complex, memang saya jarang kena ulcer.

So, sekarang ni saya dah sambung makan vitamin semula. Saya pilih Shaklee sebab saya ada baca kat Internet banyak review menarik pasal vitamin ni, khususnya untuk ibu menyusu macam saya.

Jadi, saya dah pun selamat dapat stok vitamin saya dmaripada kak Cery.

SET VITAMIN UNTUK IBU MENYUSU

Ini senarai vitamin-vitamin yang Kak Cery kirimkan.




Manfaat Setiap Vitamin dalam Set Penyusuan Shaklee

Vitalea With Iron

Mengandungi 12 vit dan 7 galian utama.membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodine)Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

B Complex

  • Membantu mengurangkan tekanan dan kelesuan,
  • Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran,
  • Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein,
  • Mencegah barah serviks,penyakit jantung dan kecacatan spina,menggalakkan kesihatan system kardiovaskular

Sustain Released Vita C

Membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan.-Untuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan.-membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi.-membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka.-membina kalogen untuk kulit yang sihat.-bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan.-meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.

Alfalfa Complex

Bukan sahaja sebagai milk booster.. tapi penawar allergy... eczema... asma resdung.. sembelit, digestion… yang ni ala2 kacip fatimah gak..

Ostematrix

Level kalsium dalam darah turut berkurangan tatkala si ibu sedang period. Fungsi-membantu membina tulang dan gigi yang kuat,membantu mengekalkan paras tekanan darah menjadi normal,membantu kontraksi muscle (otot) dan transmisi saraf) dan mengurangkan simptom-simptom PMS

Energizing Soy Protein

Act as energizer,maintain milk supply, pertumbuhan kulit yg sihat dan cantik, tumbesaran baby yg sihat dan normal.. (elak kulit kendur,awet muda- utk-long term)..low fat,cholestrol free..so bagus gak untuk diet at the same time dpt maintain milk production...

Kenapa Saya Makan Vitamin Shaklee?

Walaupun saya cuma seorang surirumah, dan kononnya mampu menyediakan makanan bergizi seimbang untuk diri saya, namun tak salah rasanya saya menambahbaik nutrisi dalam menu harian saya. Vitamin-vitamin ni membantu saya untuk kekal cergas bertenaga, cantik, sihat dan dalam masa yang sama, Icha turut mendapat manfaat melalui susu badan yang saya berikan pada dia, inshaALLAH.

Kesan-kesan Pengambilan Vitamin Shaklee?

Ok. So far baru 2 hari, jadi yang saya nampak cuma
  • Susu jadi kekuningan (saya perah dan pantau warna susu)
  • Susu memang nampak pekat, iaitu lapisan lemak lebih tebal daripada biasa.
  • Urin kuning pekat. Means kena minum lebih banyak air
  • No healing crisis
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060) 
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

3 comments:

  1. Thanks mommy icha for sharing... apa yang akak share dan sugget based on pengalaman akak..bukan suka2 suruh org mkn vitamin2..hehe... u will see and puas hati sangat2 once bbay u dah besar nnt..benefit dpt ke ibu dan ke baby..Alhamdulillah.. feel free to ask me anytime dear

    ReplyDelete
  2. kekeke.. kak cery tak suruh pun saya mmg 'hantu ubat' taw! dahle tu, vitamin Shaklee wangi2 baunya =)

    ReplyDelete
  3. vit tu natural..beza dgn yg ade silica gel... hehe..

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!