Tiga Suplemen Asas Untuk Tubuh Anda Yang Mahu Berdiet

Lately, selain daripada set penyusuan, ramai juga yang bertanyakan saya set untuk kuruskan badan. So, entry kali ni saya share secara ringkas apa suplemen2 yang tubuh kita perlukan dan cadangan suplemen Shaklee.

Pertama : Bersihkan Tubuh dengan Proses Detox


Kenapa perlu detox? Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Utk detox ni, korang boleh mulakan dengan Herb Lax, sejenis mild laxatif daripada Shaklee.

Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak secara ekslusif, pengambilan Herb Lax ini perlulah dipantau kerana kemungkinan ia akan mempengaruhi susu ibu dan memberi kesan kepada bayi susuan juga. Mulakan dengan dos yang rendah.

Kedua : Tingkatkan Metabolisme dan Mantapkan Otot dengan Protein


Tahukah anda bahawa utk mengawal berat badan, pengambilan protein sebenarnya sangat penting? Protein bukan aje utk bina badan, bina muscle tau .. tetapi protein ni sebenarnyalah antara zat yang membantu up kan metabolisme tubuh anda, untuk perkembangan otot (yes of course), dan membantu kita rasa kenyang lebih lama. Lebih best lagi, protein juga mampu membakar kalori sehingga 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan bayi, jangan ambilk Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (extra tau sebab ESP ni membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)


Ketiga : Singkirkan Lemak Yang Tidak Diingini dengan Fat Emulsifier


Lecithin ni memang asasnya adalah 'fat emulsifier' atau bahasa mudahnya 'pancair lemak'. Lecithin ni apabila bergabung/bertemu dengan lemak akan membuat lemak2 tu 'pecah' dan dia akan 'melekat' pada lemak2 tu dan membawa lemak2 tu keluar dari badan dengan bantuan fiber.

Option lain, anda boleh mencuba Omega Guard.

So, itulah dia tiga suplemen asas yang tubuh kita perlukan dalam proses mengawal berat badan. Selain tu, senaman, amalan pemakanan yang betul, senaman yang konsisten juga penting.

Pertanyaan lanjut bolehlah hubungi saya terus di 019 293 9886 (Puan Hadha)


0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!