Suplemen Wajib Di Bulan Ramadhan

Salam pagi Rabu.

Alhamdulillah, headache saya dah 100% okey pagi ini. Syukur alhamdulillah. Dapatlah saya teruskan operasi meneruskan kehidupan dan persediaan menghadapi Ramadhan yang bakal tiba 3, 4 hari lagi ni.

Bercakap mengenai persedian Ramadhan, saya harap anda semua jangan lupa mendapatkan dua suplemen istimewa daripada Shaklee ini ya.

ESP

PD Performance Drink


Antara khasiat buah kurma yang wajib anda tahu. 

(credit to http://www.anakkuwiraku.com/)

1. Kaya dengan zat besi - sangat sesuai dimakan, terutama bagi wanita sedang haid dan orang yang mengalami masalah anemia (kekurangan sel darah merah).

2. Boleh dimakan pada bila-bila masa kerana ia tidak mengandungi kolesterol.

3. Kaya khasiat: Protein (1.8 hingga dua peratus), serat (dua hingga empat peratus), glukosa (50 hingga 57 peratus), Vitamin A dan C, sodium dan potassium.

4. Kandungan gulanya mudah diserap badan dan memberi tenaga segera apabila berbuka puasa. Berbuka dengan kurma membuatkan kita berasa cepat kenyang dan secara tidak langsung mengelakkan kita makan secara berlebihan.

5. Kandungan potasium penting untuk sistem saraf yang merangsang daya ingatan, membangkit nafsu kelamin (aprodisiak) dan meningkatkan sistem pertahanan badan khususnya untuk mencegah barah buah dada dan rahim.

6. Kurma diberikan kepada bayi boleh mengurangkan kesakitan dan kadar degupan jantung.

7. Kurma juga boleh membantu memudahkan proses bersalin dan mengecutkan rahim kerana ada bahan boleh membantu proses berkenaan, sebagaimana dilakukan Maryam as yang memakan buah kurma selepas melahirkan Nabi Isa as.



2 comments:

  1. nak beli kurma boleh beli kat http://datesnsuch.blogspot.com

    tumpa iklan ye hadha. heheh ;)

    ReplyDelete
  2. hadha..kt dah minum peformance drink ngan ESP tu...yg ESP tu hadha mix dgn air ape ye yg sedap....

    ReplyDelete

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!