Mari Kita Hapuskan Kolesterol Dan Masalah Berat Badan Pada Hari Raya !

Bulan Syawal sudahpun tiba setelah kita menempuh puasa selama sebulan. Sudah pastinya kita sangat gembira apabila syawal tiba, tetapi jangan pula kita lupa apabila hari raya tiba terdapat pelbagai juadah yang sangat-sangat megugat jiwa dan perasaan. Memang setiap kali berkunjung ke rumah sanak saudara dan rakan taulan rasa macam nak ngap semua makanan. Masa tu dah tak fikir lagi pasal masalah kolesterol dan masalah berat badan. Lebih bahaya makanan yang dimakan itu kebanyakannya adalah makanan yang berlemak dan berminyak !!

Juadah kebiasaan pada Hari Raya


Memang sangat best bila ternampak masakan Melayu seperti rendang ayam dan daging, lontong, lemang, ketupat dan macam-macam lagi. Tak mampu rasanya diri ini nak menolak makanan yang enak seperti itu. Lagipun Raya macam ni setahun sekali kan. Tapi, bila memikirkan masalah yang akan mendatang seperti masalah berat badan dan kolesterol naik !! Macam amana tu ???

Sekarang ni, jangan nak risau sangat ye. Anda masih boleh menikmati hidangan yang sangat menyelerakan itu dengan tenang kerana saya akan kongsikan dengan anda bagaimana satu produk Shaklee ini dapat membantu masalah kolesterol dan masalah berat badan.




Lecithin Dapat Membantu Masalah Anda



Lecithin dikenali sebagai pengelmusi lemak semulajadi.  Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, ia membantu untuk mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubun.Ini kerana lecithin boleh membantu lemak bertukar menjadi bentuk cecair (emulsify). Secara tidak lansung, ia menghalang lemak-lemak melekat pada salur-salur darah dan membuatkan salur darah ini tersumbat. Lecithin sangat bermanfaat dalam membantu fungsi kardiovaskular dalam badan. Kandungan kolina dalam lecithin berupaya memecahkan kolesterol dan bermanfaat dalam sistem neuron di dalam badan. Disebabkan fungsi lecithin sebagai pembakar lemak, ia membantu untuk menghalang tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah


Faedah Lecithin Yang Lain




Rasa macam sedikit lega kan. Banyak kot kelebihan Lecithin ni selain untuk menurunkan kolesterol dan masalah berat badan. Jangan lupa jadikan Lecithin ini sebagai teman baik anda ketika beraya nanti.


Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!