Tips Tidak LEMAU Ketika Bulan Puasa


Rasanya semua sudah sedia maklum yang musim Ramadhan sudah semakin hampir. Haruslah membuat persiapan dari segi mental dan fizikal dari sekarang. Saya sangat risau bukan sebab apa, saya kerap letih dan tidah bermaya ketika berpuasa apatah lagi saya ada seorang anak yang masih kecil dan sedang hamil anak kedua. 

Sangat mencabar bunyinya kan! Tapi, sekarang saya sudak tidak risau lagi. Kerana saya mempunyai tips untuk kekal aktif sepanjang hari berpuasa. Mengandung bukan alasan untuk tidak berpuasa. Tapi jika mudarat sangat kepada anda dan bayi, anda boleh berbuka puasa.



Nak tahu tips rahsia saya dan anda boleh mencubanya :

  • Bersahur 
Adalah diharuskan untuk bersahur selewat-lewatnya sebelum menjelang subuh. Ia ibarat sarapan pagi yang awal yang boleh memberikan tenaga sepanjang hari. Juga disarankan agar mengambil minuman dan makanan yang bergula agar glukos dalam darah meningkat untuk badan kekal bertenaga. 

  • Banyakkan Minum Air Kosong
Sudah menjadi kebiasaan jika kita lihat tatkala bulan Ramadhan tiba pastinya air manisan menjadi pilihan  orang ramai manakala air kosong dilupakan. Tidak salah untuk meminum air manisan, cuma air kosong juga mestilah diminum sekurang-kurangnya 6 gelas sehari.

  • Berbuka dengan Kurma
Pengambilan kurma tatkala berbuka adalah sangat digalakkan kerana kurma dapat memberi tenaga yang lebih cepat kepada tubuh setelah berpuasa sepanjang hari. Jika memulakan buka puasa dengan memakan makanan yang dimasak, badan akan cepat menjadi letih kerana penyerapan tenaga dari makanan karbohidrat yang dimasak mengambil masa lebih sedikit tidak setanding kurma.

  • Suplemen sebagai Makanan Tambahan
Dalam pada masayang sama, saya cadangkan anda untuk mengambil suplemen sebagai makanan tambahan. Tidak kira suplemen dari mana pun yang penting HALAL & NATURAL !! Pilihan saya sudah tentu suplemen dari SHAKLEE.




PERFORMANCE DRINK SHAKLEE

Shakee memperkenalkan minuman isotonik yang bebas karbonat malah kurang gula. Jika anda ingin kekal bertenaga di bulan puasa sebaik-baiknya ambil suplemen agar tidak menganggu pekerjaan anda dan tidak mendorong kita untuk membatalkan puasa atas sebab tidak bertenaga ketika berpuasa.

Performanca Drink ini amat sesuai untuk seisi keluarga !! Anda juga boleh mengetahui suplemen apa lagi yang boleh dimakan ketika berpuasa, baca di sini




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Anda ada sebarang pesanan dan pertanyaan? Hubungi kami sekarang!

Hadhatina Mkb (ID 846060)
Facebook : Hadhatina Mkb
No Tel : 019 293 9886
COD Area : Shah Alam & Subang Jaya

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!