4 Langkah Utama Penjagaan Wajah dengan YOUTH™ Shaklee

YOUTH™ Shaklee sesuai untuk semua orang. Semua golongan usia serta jantina. Juga sesuai untuk ibu hamil dan menyusukan bayi.

Bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkan YOUTH™ semuanya semulajadi dan bernutrisi. YOUTH™ seumpama vitamin yang dioles ke kulit wajah, lalu meresap jauh hingga ke lapisan kulit paling dalam .. menjadikan kulit wajah semakin sihat dan berseri secara semulajadi.

Hanya ada 4 langkah utama untuk kulit yang semakin muda dengan menggunakan YOUTH™ ini.

LANGKAH 1 : LUMINUOS GEL OIL CLEANSER


Percayalah, anda akan jatuh cinta pandang pertama terus semasa pegang tiub cleanser ini pun.



Sesuatu yang unik kali ini Shaklee menggunakan teknologi twist-cap jadi anda akan menggunakan cleanser ini dengan lebih jimat sehingga ke titisan yang terakhir! Best kan?

Cleanser ini bersifat 3 dalam 1 yang mana ia bekerja untuk membersih, menghalus (gentle exfoliation) dan menyediakan kulit wajah untuk langkah seterusnya. INGAT! Kulit yang bersih adalah kunci kepada kulit yang sihat dan berseri.

Selepas cucian, anda akan rasa betapa bersih dan lembutnya kulit wajah tanpa rasa tegang. Oh ye! Jangan panik semasa mencuci wajah cleanser anda tak keluarkan buih.. ianya 100% natural sebab tu tak perlu buih pun untuk yakinkan anda kulit confirm bersih.

Lebih best, saya sendiri gunakan cleanser ini bersama Cleanse & Firm Device yang didatangkan PERCUMA untuk pembelian mana-mana SET PROMO YOUTH™ BULAN OGOS

Okey, anda sudah bersedia untuk langkah seterusnya?

Bahan-bahan utama : Vital Repair+®, Muscadine Grape Extract, Extract Algae Hijau yang menghaluskan.

LANGKAH 2 : PERFECTING SKIN TONER


Sekali lagi PERCAYALAH .. kali ini apabila bertukar kepada YOUTH™ skincare, anda tidak akan culas menggunakan toner. Toner is a must.



Toner YOUTH™ bertindak sebagai double-cleansing untuk Langkah 1 di atas tadi. Lembapkan facial cotton anda dengan toner YOUTH™ dan buat sapuan dari bawah naik ke atas. Lepas tu, periksa pada facial cotton anda samada ada kesan kotoran yang extra dibuang.

Toner YOUTH™ ini membersihkan sisa sel kulit mati, menghidratkan kulit dan membekalkan nutrisi kepada lengkap polifenol, bahan-bahan botanikal dan vitamin .. kulit jadi lebih cerah, bersinar, berseri dan bersih serta terpelihara daripada pencemaran.

Bahan-bahan utama : Vital Repair+®, Muscadine Grape Extract, Extract Algae Hijau yang meremajakan

LANGKAH 3 :  YOUTH™ ACTIVATING SERUM


Dalam entry ini saya telah beritahu kenapa serum YOUTH™ adalah must-have item.



YOUTH™Activating Serum mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk boost cell renewal secara kritikal.

YOUTH™ Activating Serum adalah gabungan polifenol, campuran vitamin dan YOUTH Complex ini amat berkesan untuk menggalakkan penghasilan kolagen, serta pembaharuan pada peringkat sel. Hebatnya. Clinically proven!

Bahan-bahan utama : YOUTH Complex dengan Apple Cell, Lotus Japonicus, Vitamin A Berkapsul (Retinol)

LANGKAH 4 (SIANG) : AGE DEFENSE MOISTURIZER  - SPF50




Melindungi, menyuburkan dan melembapkan kulit sebagai perlindungan 16 jam pada waktu siang daripada sinaran matahari berspektrum luas UVA/UVB.

Anda tidak perlukan pelembap wajah dan sunscreen berasingan dengan Langkah 4 ini. SPF50 dicipta khas untuk rakyat Malaysia, berbanding di USA hanya SPF30.

Bagi yang suka bersolek, pelembap ini juga mampu menjadi make up primer, menjadikan mekap tahan lebih lama, kelihatan fresh selalu dan mekap kelihatan glowing secara semulajadi.

Tiubnya juga menggunakan teknologi twist-cap, jadi tak perlu risau tiub bocor, tutup hilang dan mudah dibawa travel.

Bahan-bahan utama :  SPF50, Vital Repair+® Complex, Muscadine Grape Extract

LANGKAH 4 (MALAM) : ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM


Krim malam YOUTH™ ini berfungsi memperbaharui sel, melembapkan dan melembutkan kulit ketika anda sedang tidur. Anda akan bangun tidur dengan efek kulit seperti kulit bayi - licin, lembut dan anjal.

Terdapat dalam dua jenis, iaitu LIGHT dan RICH. Saya dah cuba keduanya dah jenis RICH lebih sesuai untuk kulit saya yang bersifat kering.

ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM - LIGHT




Extrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus, serta antioksida lain berfungsi menggalakkan pembaharuan sel kulit sewaktu anda sedang tidur. Tidur (malam) adalah masa sel tubuh bekerja memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru.

Campuran botanikal khas pula membantu meransang penghasilan kolagen dan elastin. Kulit wajah jadi lebih muda, licin dan cerah secara semulajadi.

Bahan-bahan utama : Vital Repair+® Complex, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus

ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM - RICH




Lebih pekat, namun tetap sangat mudah meresap. Versi Rich ini diformulasi dengan shea butter dan jojoba membantu menghidratkan kulit dengan lebih mendalam; sambil melembutkan kulit.

Alga Marin ditambah dengan anti oksida yang membantu mengecas dan memperbaharui sel kulit sewaktu anda tidur.  Hasilnya, kulit lebih muda, licin dan cerah.

Bahan-bahan utama :  Vital Repair+® Complex, Lotus Japonicus, Shea Butter, Jojoba


Okey, simple sahaja kan steps harian anda perlu buat untuk kulit yang kelihatan 10 tahun lebih muda? 4 steps siang hari dan 4 steps malam hari sebelum tidur.

Tapi, dalam next entry saya akan share satu lagi step tambahan untuk boost lagi keserian wajah anda, semestinya dengan YOUTH™ Shaklee.

Berminat untuk tahu lebih details tentang YOUTH™  skincare Shaklee?  

Whatsapp sahaja saya di link ini http://hadhatina.wasap.my    

Hadhatina Halim 
Your Shaklee Beauty Agent (ID 846060)
COD/Ready Stock USJ Subang Jaya & Shah Alam Batu 3

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!