Vitamin Shaklee Untuk Ibu Hamil

Kebelakangan ni ramai pula kawan-kawan saya yang berkongsi berita bahagia dengan saya bahawa mereka hamil (lagi). Alhamdulillah. Seronok. Bila agaknya saya nak berkongsi berita gembira macam tu di sini ya? :-)

So, entry kali ni saya beri panduan suplemen Shaklee yang sesuai diambil sepanjang tempoh kehamilan. Basically :

  1. Vitalea with Iron
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix
  5. ESP/ Mealshake
  6. Omega Guard

(1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggies tak perlu ambil obimin lagi.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.


(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.

(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya pregges tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.


(6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.
Untuk jadual pemakanan, boleh emelkan @ sms kepada saya.
Kelebihan set kehamilan Shaklee ialah anda boleh terus mengamalkan set yang sama sewaktu berpantang, sepanjang tempoh penyusuan malah selepas wean-off, dan ada vitamin2 ini yang anda boleh share dengan anak (hasben of course lah)
Hanya yang terbaik untuk diri anda dan anak-anak, jadi jika berkemampuan, tak salah berbelanja lebih :-)

Pesanan dan pertanyaan hubungi

Hadhatina Mkb
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 846060 ]
♥ Contact No | WhatsApp :019 293 9886
♥ Emel : hadhatina@yoursupermom.net
♥ Laman web: yoursupermom.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Saya amat berbesar hati sekiranya anda sudi meninggalkan komen dan link contact anda kerana saya pasti membaca dan menjawabnya nanti. Terima kasih!